آمبولانس حمل نوزاد ( NICU )

تولد فرزند به خودی خود اتفاقی شیرین اما در عین حال بسیار حساس و همراه با استرس است. نوزادان به طور طبیعی موجوداتی آسیب پذیر هستند که در روزهای اولیه خود، باید با نهایت دقت و ظرافت از آن ها مراقبت شود. این در حالی است که طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، حدود ده درصد از نوزادان قبل از پایان دوره ۳۷ هفته بارداری متولد می شوند و به اصطلاح نارس هستند در نتیجه به مراقبت های ویژه تری نیاز دارند. این همان جایی است که آمبولانس حمل نوزاد یا NICU وارد عمل می شود و شرایط را برای انتقال امن و بدون مشکل نوزاد فراهم می کند.

آمبولانس حمل نوزاد

چرا به آمبولانس حمل نوزاد NICU نیاز داریم؟

همانطور که اشاره شد نوزادان ضعیف و یا نارس که تعداد آن ها کم هم نیست، نیاز به خدمات و دستگاه های ویژه ای دارند تا بتوانند روند طبیعی رشد خود را طی کنند و وضعیت سلامت آن ها در حالت ایده آل پایدار شود. متاسفانه بسیاری از بیمارستان ها امکاناتی را که برای نگهداری از این دسته از نوزادان ضروری و واجب است در اختیار ندارند.

به عنوان مثال یکی از این امکانات، دستگاه انکوباتور است که برای گرم نگه داشتن بدن نوزاد حیاتی است. از آن جایی که در نوزادان نارس و یا ضعیف هنوز سیستم عصبی به شکل مطلوب تکامل نیافته و سطح انرژی نوزاد پایین است، تنظیم دمای بدن به شکل طبیعی انجام نمی گیرد و حتما باید از دستگاه انکوباتور برای این کار استفاده شود.

در آمبولانس حمل نوزاد که با اختصار به آن آمبولانس NICU هم می گویند، دستگاه انکوباتور از قبل تعبیه شده است. در نتیجه نوزاد در کمترین فاصله زمانی بعد از تولد، می تواند از امکانات پیشرفته این آمبولانس مخصوص نوزاد استفاده کند و در شرایطی پایدار و ایمن قرار بگیرد تا به بیمارستانی با امکانات کامل منتقل شود.

در اینجا لازم به ذکر است که آمبولانس حمل نوزاد NICU فقط مختص به نوزادان نارس نیست. علاوه بر نوزادان نارس، نوزادانی که تولد عادی داشته اند اما وضعیت فیزیکی آن ها پایدار نیست و به عنوان مثال مشکلات ریوی دارند، باید از آمبولانس NICU استفاده کنند تا به بیمارستان هایی با امکانات تخصصی منتقل شوند.

آمبولانس NICU چه فرقی با آمبولانس عادی دارد؟

این یکی از سوالات پر تکراری است که در مورد آمبولانس مخصوص نوزاد پرسیده می شود. برای پاسخ به این سوال، باید در نظر داشته باشید که شرایط بدنی و فیزیکی نوزاد با فرد بزرگسال (حتی کودکان) به کلی متفاوت است. تجهیزات پزشکی که در آمبولانس عادی قرار دارند، برای بدن انسان بالغ ساخته شده اند و عملا نمی شود از بسیاری از آن ها روی نوزادان استفاده کرد.

به عنوان مثال آمبوبگ وسیله ای است که برای تنفس مصنوعی به کار می رود و برای نوزادانی که مشکل ریوی دارند (مشکلی رایج در نوزادان نارس) حیاتی است. ابعاد آمبوبگ های عادی که در آمبولانس های معمولی قرار دارند، آنقدر بزرگ است که هوایی بیشتر از ظرفیت ریه نوزاد را وارد ریه او می کنند. در نتیجه نیاز به آمبوبگ هایی با ابعاد کوچک تر است که با توجه به ظرفیت ریه یک نوزاد ساخته شده اند.

البته تفاوت آمبولانس عادی با آمبولانس مخصوص نوزاد فقط به ابعاد تجهیزات بر نمی گردد. همانطور که پیشتر اشاره شد آمبولانس های حمل نوزاد دارای دستگاه انکوباتور نیز هستند که برای تثبیت دمای بدن نوزاد به کار می روند. استفاده از انکوباتور باعث می شود تا نوزادی که نیاز به مراقبت های پزشکی دارد، انرژی خود را صرف تنظیم دمای بدن نکند و شانس بیشتری برای بهبود هر چه سریع تر داشته باشد.

علاوه بر این ها، پرسنل فعال در آمبولانس حمل نوزاد در شرکت پارس امداد به طور تخصصی برای درمان نوزادان با شرایط ویژه آموزش دیده اند. اگر چه پرسنل آمبولانس های عادی نیز توانایی رسیدگی به نوزادان را دارند اما از آن جایی که پرسنل آمبولانس های حمل نوزاد به شکل اختصاصی فقط به نوزادان رسیدگی می کنند، هم مهارت بیشتری در این زمینه دارند و هم تجربه آن ها در مقایسه با پرسنل آمبولانس های عادی بیشتر است. شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی دکمه های شماره آمبولانس خصوصیِ داخل صفحه درخواست خود جهت اعزام را به سادگی ثبت کنید.

آمبولانس مخصوص نوزادان شرکت پارس امداد

شرکت پارس امداد یک شرکت آمبولانس خصوصی است که با هدف انتقال بیماران به کلیه نقاط تهران، ایران و حتی کشور های همسایه تاسیس شده است. این شرکت علاوه بر ارائه خدمات مربوط به آمبولانس های خصوصی عادی، آمبولانس هوایی، آمبولانس خصوصی بیماران اعصاب و روان، در زمینه آمبولانس حمل نوزاد NICU نیز فعالیت دارد.

شما می توانید در هر نقطه ای از تهران که هستید و در هر ساعتی از شبانه روز حتی روز های تعطیل، با شرکت پارس امداد تماس بگیرید و در مدت زمان کمتر از نیم ساعت آمبولانس حمل نوزاد NICU در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

هزینه آمبولانس حمل نوزاد NICU چقدر است؟

اگر چه کار نجات دادن جان و حفظ سلامت شهروندان کاری است که نمی شود روی آن قیمت گذاشت، اما در هر صورت این کار هزینه هایی نیز با خود به همراه دارد که برای تداوم این حرفه و حفظ کیفیت آن ضروری است. به خصوص برای شرکت های خصوصی مثل شرکت پارس امداد که محل اصلی درآمد پرسنل آن از همین راه تامین می شود.

در خصوص هزینه آمبولانس خصوصی حمل نوزاد ذکر این نکته ضروری است که به طور کلی هزینه خدمات مربوط به آمبولانس ها به موارد متعددی بستگی دارد و نمی شود رقم ثابتی را برای آن ها در نظر گرفت. از جمله عوامل تاثیر گذار بر هزینه آمبولانس حمل نوزاد NICU می شود به این موارد اشاره کرد:

  • مسافت طی شده از مبدا تا مقصد
  • مدت زمانی که آمبولانس در اختیار شما قرار می گیرد
  • خدماتی که نوزاد به آن نیاز دارد و توسط آمبولانس ارائه می شود
  • تجهیزات و دارو هایی که در آمبولانس برای رسیدگی به نوزاد مصرف می شوند
  • کمک گرفتن از تیم کمکی و یا پرستار همراه

برای هر مورد خاصی این موارد متفاوت هستند و همین باعث می شود که هزینه آمبولانس حمل نوزاد برای کیس های مختلف متفاوت باشد. اگر می خواهید اطلاعات دقیق تری چه در مورد هزینه آمبولانس مخصوص نوزاد و چه در مورد سایر خدمات مربوط به انتقال بیماران به وسیله آمبولانس های اختصاصی به دست بیاورید، از شما دعوت می کنیم تا با مرکز پارس امداد تماس گرفته و سوالات خود را از متخصصین با تجربه این شرکت آمبولانس خصوصی بپرسید.

نوشته‌های پیشین
آمبولانس خصوصی غرب تهران
نوشته‌ی بعدی
آمبولانس خصوصی تهرانپارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست