شماره تلفن آمبولانس خصوصی

امروزه آمبولانس های خصوصی بسیاری از خدمات پزشکی مورد نیاز شهروندان را تامین می کنند و بخش بزرگی از تامین سلامت شهروندان در کشور، بر عهده آمبولانس های خصوصی است. به همین دلیل داشتن یک شماره آمبولانس خصوصی معتبر می تواند در مواقع اضطراری و اورژانسی جان شما یا عزیزانتان را نجات دهد. شرکت آمبولانس خصوصی پارس امداد تمامی خدمات پزشکی که از یک آمبولانس خصوصی انتظار دارید را پوشش می دهد. شماره آمبولانس خصوصی پارس امداد ۸۸۲۰۳۱۳۲ است که می توانید با کلیک روی دکمه زیر با آن تماس بگیرید.

همچنین اگر می خواهید بیشتر با خدمات آمبولانس های خصوصی، تفاوت آمبولانس های خصوصی با آمبولانس دولتی، هزینه های آمبولانس خصوصی و موارد مشابه آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم تا ادامه این مطلب را مطالعه فرمایید.

شماره آمبولانس

تفاوت آمبولانس خصوصی با دولتی؛ چه زمانی با شماره تلفن آمبولانس خصوصی تماس بگیریم؟

شاید بار ها اسم آمبولانس خصوصی را شنیده باشیم و آمبولانس های خصوصی را در خیابان با اسم شرکت های متنوع دیده باشیم؛ اما آیا دقیقا می دانید که آمبولانس خصوصی با دولتی یا همان آمبولانس های عمومی چه تفاوتی دارد؟ آیا می دانید که چه مواقعی باید به آمبولانس خصوصی و چه مواقعی باید به آمبولانس عمومی زنگ زد؟

در ادامه ضمن پاسخ به این سوالات، تفاوت های کلیدی این دو نوع آمبولانس را بررسی کرده ایم.

شماره آمبولانس خصوصی متفاوت با آمبولانس دولتی 

همه ما شماره تلفن آمبولانس دولتی را حفظ هستیم و می دانیم که در مواقع اورژانسی، اولین کاری که باید انجام شود تماس با ۱۱۵ است. این شماره برای تمام کشور یکسان است و نیاز به هیچ کد یا پیش شماره ای ندارد.

در هر شهری که باشید، با گرفتن شماره تماس آمبولانس دولتی، به مرکز فوریت های پزشکی شهر و منطقه خود وصل می شوید و سپس نزدیک ترین آمبولانس برای شما ارسال می شود.

علاوه بر آمبولانس های دولتی، آمبولانس های خصوصی هم هستند که تفاوت های مهم با آمبولانس های عمومی یا همان دولتی دارند. اولین تفاوت آمبولانس خصوصی با دولتی، همین شماره تماس آمبولانس خصوصی است.

بر خلاف آمبولانس های دولتی که در همه ایران شماره تماس یکسانی دارند و آن هم ۱۱۵ است، شماره آمبولانس های خصوصی با همدیگر متفاوت است. دلیل آن این است که آمبولانس های خصوصی، توسط شرکت های مختلفی ارائه می شوند.

مانند همه شرکت های خصوصی، شماره آمبولانس های خصوصی نیز بسته به این که از کدام شرکت بخواهید آمبولانس بگیرید متفاوت است. چرا که هر شرکت به شکل مستقل کار و فعالیت می کند و به همین دلیل نمی شود شماره یکپارچه برای تمام آمبولانس های خصوصی در نظر گرفت.

به عنوان مثال شماره تلفن آمبولانس خصوصی شرکت پارس امداد، ۸۸۲۰۳۱۳۲ می باشد و شما با تماس با این شماره، فقط از خدمات آمبولانس خصوصی این شرکت بهره مند می شوید.

ضمن آن که بر خلاف شماره اضطراری ۱۱۵ که نیاز به هیچ پیش شماره ای در تلفن ثابت یا موبایل ندارد، برای زنگ زدن به شماره آمبولانس خصوصی روی تلفن همراه و یا از شهر های خارج از استان تهران، باید کد ۰۲۱ را نیز قبل از شماره ۸۸۲۰۳۱۳۲ شماره گیری نمایید.

همچنین لازم به ذکر است که مثل شماره ۱۱۵ که در تمامی روزهای سال و در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوی شما است، شماره آمبولانس خصوصی نیز به همین شکل و بدون هیچ محدودیتی پاسخگوی مراجعین خواهد بود.

تفاوت خدمات آمبولانس خصوصی و دولتی

در ایران طبق قانون آمبولانس دولتی صرفا برای رسیدگی به موارد اورژانسی به کار گرفته می شود و وظایف آن فقط محدود به شرایط اورژانسی و انتقال بیمار از محل حادثه به بیمارستان دولتی است. وقتی که در یک موقعیت اضطراری مثل سکته قلبی یا مغزی، تصادف رانندگی، سقوط از ارتفاع، مسمومیت و… با شماره ۱۱۵ تماس می گیرید،‌ آمبولانس دولتی به محل حادثه می رسد و بعد از انجام درمان اولیه، بیمار را به نزدیک ترین بیمارستان دولتی انتقال می دهد.

از لحظه انتقال بیمار از آمبولانس دولتی به بیمارستان دولتی، مسئولیت آمبولانس دولتی به پایان می رسد و دیگر هیچ وظیفه ای در قبال آن بیمار به خصوص نخواهد داشت. در نتیجه برای تمامی خدمات آمبولانسی که در دسته خدمات اورژانسی و فوریت های پزشکی قرار نمی گیرند، باید شماره تلفن آمبولانس خصوصی را بگیرید.

این خدمات شامل انتقال بیمار بین دو بیمارستان، انتقال نوزاد نیازمند مراقبت های ویژه، استقرار آمبولانس در محل، انتقال فرد از بیمارستان به منزل یا برعکس، جا به جایی بیمار بین دو شهر و یا حتی دو کشور، رسیدگی به بیمارانی که در منزل بستری هستند و مواردی از این دست.

البته این به آن معنا نیست که آمبولانس های خصوصی در موارد اورژانسی پاسخگوی شما نخواهند بود. حتی اگر در یک فوریت پزشکی ترجیح بدهید به جای آمبولانس عمومی به شماره تلفن آمبولانس خصوصی زنگ بزنید، باز هم نزدیک ترین آمبولانس در سریع ترین زمان ممکن برای شما ارسال می شود و خدمات اورژانسی را ارائه می دهد.

تفاوت قیمت آمبولانس خصوصی با آمبولانس دولتی

از دیگر تفاوت های کلیدی آمبولانس های دولتی با خصوصی، هزینه آن ها است. در واقع آمبولانس های دولتی چون جزو خدمات عمومی محسوب می شوند، به شکل مستقیم از شهروندان پولی دریافت نمی کنند و به نوعی رایگان هستند.

هزینه های مربوط به آمبولانس های دولتی و حقوق کارمندان و کادر پزشکی فعال در فوریت های پزشکی، توسط دولت و از محل مالیات شهروندان تامین می شود؛ اما در خصوص آمبولانس هایی خصوصی شرایط متفاوت است.

این شرکت ها مانند همه شرکت های خصوصی، برای تداوم خدمات خود و ارتقا کیفیت نیاز به کسب درآمد مستقیم از مراجعین خود دارند. در نتیجه وقتی با شماره آمبولانس خصوصی تماس می گیرید و آمبولانس برای شما ارسال می شود، باید در نظر داشته باشید که با توجه به نوع خدماتی که دریافت کردید، باید هزینه ای را به شکل مستقیم به شرکت مورد نظر بپردازید.

این که آمبولانس های خصوصی چه خدماتی را پوشش می دهند و هزینه های مربوط به آن ها چگونه محاسبه می شود، مطالبی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

انواع خدمات دریافتی پس از تماس با شماره آمبولانس خصوصی تهران

آمبولانس های دولتی یا همان عمومی فقط برای رسیدگی به مصدومان در شرایط اضطراری و انتقال آن ها به بیمارستان دولتی در نظر گرفته شده اند. در نتیجه برای آن که این آمبولانس ها بتوانند تمام تمرکز و توان خود را در این راه به کار بگیرند، سایر خدمات آمبولانسی را به بخش خصوصی واگذار کرده اند.

در اینجا این خدمات را معرفی می کنیم تا بدانید در چه مواقعی باید با شماره آمبولانس خصوصی تماس بگیرید:

انتقال بیمار

می شود گفت بیشترین کاربرد آمبولانس های خصوصی در کشور، انتقال بیماران از محلی به محل دیگر است. به غیر از موقعیت های اضطراری که آمبولانس دولتی مصدوم را از محل حادثه به بیمارستان دولتی می رساند، برای سایر جا به جایی ها این آمبولانس خصوصی است که وارد عمل می شود.

مثلا اگر بیمار بخواهد بیمارستان خود را به هر دلیلی عوض کند، باید از آمبولانس خصوصی برای جا به جایی استفاده نماید. همچنین برای انتقال بیمار از بیمارستان به خانه و یا رساندن بیماری که وضعیت پایدار دارد به بیمارستان، می توانید از آمبولانس های خصوصی بهره بگیرید.

حتی برای جا به جایی بیمار بین دو شهر یا استان نیز می توانید با شماره تلفن آمبولانس خصوصی تماس گرفته و بعد از برآورد هزینه انتقال، از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده نمایید. برای جا به جایی در مسافت های طولانی، آمبولانس هوایی در قالب هلی کوپتر یا جت نیز در دسترس خواهد بود.

بسته به این که بیمار در چه شرایطی قرار دارد، کادر پزشکی نیز هنگام انتقال بیمار در آمبولانس مستقر خواهد شد. اگر بیمار در وضعیت بحرانی نباشد، می توانید از خدمات کادر پزشکی همراه صرف نظر کنید تا هزینه انتقال برای شما کمتر شود.

انتقال نوزاد

به لطف استفاده از آمبولانس های متنوع با تجهیزات تخصصی در شرکت پارس امداد، شما می توانید برای انتقال نوزادانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند نیز با شماره آمبولانس خصوصی پارس امداد تماس بگیرید.

آمبولانس حمل نوزاد به آمبولانس های NICU نیز معروف هستند که در آن ها تمامی تجهیزات و دستگاه های لازم برای انتقال نوزادان با شرایط خاص تعبیه شده است. در نتیجه شما می توانید با خیالی آسوده نوزاد خود را به وسیله این آمبولانس ها به بیمارستان مورد نظر خود منتقل کنید و مطمئن باشید که در طول مسیر تحت مراقبت های ویژه و ضروری قرار دارد.

انتقال افراد کم توان

یکی دیگر از دلایلی که مردم به شماره تماس آمبولانس خصوصی زنگ می زنند، برای همراهی و انتقال افراد کم توانی است که به دلایل مختلف برای رفتن به بیمارستان و جا به جایی نیاز به کمک دارند.

افرادی که مشکلات حرکتی دارند، افراد سالمندی که تنها زندگی می کنند، افرادی که از ناراحتی های اعصاب و روان رنج می برند و موارد مشابه؛ شما می توانید برای جا به جایی همه این افراد از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده کنید.

کادر پزشکی همراه با آمبولانس های خصوصی همه آموزش های لازم برای رسیدگی به این دسته از افراد را دیده اند و به شما اطمینان می دهند که شرایط انتقال امن و راحت را برای عزیزان شما فراهم می کنند.

استقرار آمبولانس در محل

ورزشگاه ها، پروژه های ساختمانی، مجتمع های مسکونی و اداری و… از جمله محل هایی هستند که نیاز به استقرار آمبولانس برای تامین سلامت ساکنین و کارکنان دارند. آمبولانس های خصوصی می توانند طبق قراردادی مشخص در این مکان ها مستقر شوند و در مواقع حادثه، خیلی زودتر از آمبولانس های عمومی به مصدومین رسیدگی کنند.

شماره آمبولانس

هزینه آمبولانس خصوصی چگونه محاسبه می شود؟

خدماتی که آمبولانس های خصوصی ارائه می دهند بسیار گسترده و متنوع است و به همین دلیل، نرخ ثابتی برای خدمات آن ها وجود ندارد. در این جا صرفا به مواردی که در محاسبه هزینه آمبولانس خصوصی موثر هستند اشاره می کنیم:

  • مسافت طی شده توسط آمبولانس (در کلان شهر هایی مثل تهران، به دلیل ترافیک ممکن است به جای مسافت، مدت زمانی که آمبولانس در اختیار بیمار است محاسبه گردد)
  • نوع خدمات دریافتی (انتقال بیمار، رسیدگی به شرایط اورژانسی، ارائه خدمات پزشکی در منزل و…)
  • دارو و تجهیزاتی که برای رسیدگی به بیمار مصرف می شوند
  • کادر پزشکی که برای تحت نظر گرفتن حال بیمار در مدت زمان انتقال در آمبولانس مستقر می شود
  • نرخ ثابتی که توسط وزارت بهداشت برای آمبولانس های خصوصی در هر شهر تعیین می گردد

اگر می خواهید به شکل جزئی و دقیق با هزینه های آمبولانس خصوصی با توجه به شرایط خودتان با خبر شوید، توصیه می کنیم تا با شماره آمبولانس پارس امداد تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان در این خصوص استفاده نمایید.

شماره آمبولانس خصوصی تهران

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم آمبولانس های خصوصی شماره تماس یکسانی ندارند و هر شرکت ارائه دهنده خدمات آمبولانس خصوصی، شماره منحصر به فرد خود را دارد.

اگر ساکن تهران هستید و یا حتی اگر از شهرستان های خارج از تهران نیاز به خدمات آمبولانس خصوصی تهران دارید، می توانید با شماره آمبولانس خصوصی پارس امداد به شماره ۸۸۲۰۳۱۳۲ تماس بگیرید.

شرکت پارس امداد در همه ناحیه ها و مناطق تهران آمبولانس فعال دارد و به شکل ۲۴ ساعته و در تمامی روز های سال، پاسخگوی تماس های شما خواهد بود تا نزدیک ترین آمبولانس خصوصی را به سمت شما ارسال نماید.

نوشته‌های پیشین
کرایه آمبولانس
نوشته‌ی بعدی
آمبولانس خصوصی شمال تهران

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام خدمت شما و همکاران بسیار ماهر و حرفه ای ،
    بنده جادارد از شما کمال تشکر وقدر دانی را داشته باشم ، حدود یک ماه پیش بنده بیمارم و با امبولانس های شما از یزد به تهران جابجا کردم انصافا پزشکان یزد اجازه انتقال بدلیل بدی حال پسرم را نمیدادن وقتی پرستار امبولانس رو دیدم و با این اقا صحبتکردم خیلی محکم و با اعتماد به نفس با بنده صحبت کرد که من راضی به این انتقال شدم و در تهران انصافا حال بیمارم بهتر از یزد شده بود من از شما مجددا سپاس گذارم اول خدا بعد شما بودید که پسر م را به من دادید پزشک یزد میگفت سطح هوشیاریش عدد ۴بود و الان خدارو شکر و با تلاش پزشکان بیمارستان گاندی هوشیار شده. خدا سلامتی به شما و خانواده شما بدهد یا علی.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست