هزینه آمبولانس خصوصی

هزینه آمبولانس خصوصی شاید یکی از مسائلی باشد که هرگز به آن فکر نکرده باشید اما از نکات مهم در حوزه بهداشت و سلامت است. آمبولانس های شهری بیماران را در کوتاهترین زمان از خانه به نزدیکترین بیمارستان و یا مرکز درمانی مورد نظرشان می رسانند تا تحت نظر پزشک قرار گیرند.

آمبولانس های خصوصی ملزم به داشتن پرسنلی آموزش دیده در خدمات فوریت های پزشکی هستند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. به علت اهمیت بالای آمبولانس در حفظ جان بیماران، قیمت آمبولانس خصوصی تهران نیز بسیار مهم محسوب می شود.

هزینه آمبولانس خصوصی

همواره حداقل یک تکنسین فوریت های پزشکی و همچنین تجهیزات پزشکی در داخل آمبولانس وجود دارد. جالب است بدانید که پرسنل ها و تجهیزات در میزان تعرفه آمبولانس خصوصی تاثیر دارند. در این مقاله به بررسی کرایه آمبولانس خصوصی و مسائل مربوط به آن پرداخته ایم.

خدمات آمبولانس چگونه کار می کند؟

یکی از خدمات مشابه در اکثر کشورها، خدمات مربوط به پزشکان و آمبولانس ها است‌‌. این موارد اغلب در جزئیات با یکدیگر متفاوت و در کلیات با هم مشترک هستند.

وقتی فردی با اورژانس تماس می گیرد، شرکت آمبولانس منطقه ای که بیمار یا تماس گیرنده در آن قرار دارد اعزام می شود. در بیشتر موارد آمبولانس ها حداکثر 8 دقیقه پس از زمان اعزام فرا می رسند. اغلب خدمات خصوصی کمی در هزینه با عمومی ها متفاوت هستند و کرایه آمبولانس نیز شامل این موارد می شود.

آمبولانس ها کارکنانی مانند پیراپزشک و تکنسین فوریت های پزشکی (EMT) را با خود حمل می کنند. EMT ها در انجام تکنیک های اساسی آموزش دیده هستند و می توانند بیماران را در راه بیمارستان تحت نظر داشته باشند. پیراپزشکان دامنه وسیع تری از اقدامات پزشکی را برای انجام می دانند. آنها می توانند در باز کردن مجاری تنفسی بیمار، قرار دادن IV، درمان درد یا واکنش های آلرژیک مفید باشند.

بیمارستان های خصوصی با توجه به خدماتی که ارائه می دهند هزینه آمبولانس خصوصی را محاسبه می کنند. هرچه خدماتی که بیمار دریافت کرده است بیشتر باشد، هزینه ها نیز بالاتر خواهد بود.

هزینه آمبولانس خصوصی

چه زمانی از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده می کنیم؟

اما چرا باید از آمبولانس خصوصی استفاده کنیم؟ مزایای متعدد آمبولانس های خصوصی آن ها را به یک باید در حوزه بهداشت تبدیل کرده است‌. افراد در زمان های گوناگون نیاز به استفاده از خدمات خصوصی پیدا می کنند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

■ هنگامی که پزشک بیمار در بیمارستان دیگری مشغول به کار است که در نزدیکی محل انتقال بیمار قرار ندارد. بیمار باید با آمبولانس خصوصی تماس بگیرد تا او را به بیمارستان تعیین شده برساند. افراد با بیمارهای خاص یا کسانی که در بیمارستانی مشخص پرونده دارند. می توانند با استفاده از این آمبولانس ها با خیال راحت به مرکز درمانی مورد نظر خود منتقل شده و تحت درمان قرار بگیرند.

■ بیمارانی که نمی توانند رانندگی کنند یا کسی را ندارند که آنها را به جایی که می خواهند برسانند، بهتر است با یک سرویس خصوصی تماس بگیرند. هزینه آمبولانس خصوصی اغلب از بیمارستانی به بیمارستان دیگر متفاوت است و بیماران با توجه به خدمات دریافتی هزینه های لازم را پرداخت می کنند.

■ وسایل نقلیه شخصی معمولی، فضا و راحتی و همچنین دستیاران پزشکی لازم را ندارند. که بتوانند برای نیازهای خاص بیماران کاری انجام دهند بنابراین استفاده از یک آمبولانس ضروری است‌. آمبولانس های خصوصی همچنین بیماران را از بیمارستان هایی که مرخص شده اند به خانه می آورند. بنابراین افراد می توانند بیمار و یا افراد سالمند خود را با استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی، در ایمنی کامل به خانه منتقل کنند.

■ هنگامی که نیاز است تا بیمار به شهر دیگری منتقل شود، استفاده از آمبولانس های خصوصی بسیار مفید و کارآمد است. آمبولانس های خصوصی با توجه به خواست بیمار می توانند به سایر شهرها نیز تردد کنند.

■ هنگامی که بیمار مایل باشد خدمات خصوصی دریافت کند. همچنین نیاز به تجهیزات خاصی برای بیماران خود داشته باشد از آمبولانس خصوصی استفاده می کند.

هزینه آمبولانس خصوصی

هزینه آمبولانس خصوصی

نرخ آمبولانس های شرکت های خصوصی توسط خود بیمارستان تنظیم می شود. به طور معمول ساختار هزینه آنها شامل نرخ پایه، هزینه مسافت پیموده شده، مراقبت های اضافی هزینه شب و آخر هفته و موارد دیگر است.

این لایحه همچنین ممکن است به نوع بیماری و شرایط بیمار بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، در احیا کردن یک مریض و بازگرداندن او به زندگی ممکن است. هزینه آمبولانس خصوصی بسیار بالاتر از وقتی باشد که بیمار به هوش است و آسیب دیده می باشد.

در زیر به موارد اصلی که در هزینه آمبولانس تاثیر می گذارد پرداخته ایم:

 

عوامل موثر بر قیمت آمبولانس خصوصی

  • قیمت تجهیزات و کارکنان آمبولانس خصوصی

هنگام پرداخت صورتحساب آمبولانس، به ندرت به تمام هزینه هایی که متقبل شده اید فکر کرده و فقط از قیمت بالای آن تعجب می کنید. اما فقط هزینه آمبولانس خصوصی وسایل نقلیه مطرح نیست. تجهیزات، نوع آمبولانس ( مانند آمبولانس حمل نوزاد یا … ) و داروهایی را که در خانه یا طول مسیر استفاده شده را نیز باید در نظر گرفت.

گاهی اوقات بخش های اصلی درمان از داخل آمبولانس شروع می شود و شما داروها و آمپول هایی را دریافت می کنید. استفاده از کپسول های اکسیژن و هزینه تزریقات نیز همگی بر روی تعرفه آمبولانس اثرگذار هستند.

صرف نظر از تجهیزات، هزینه پرسنل و راننده ها نیز وجود دارد. وقتی هر آمبولانس حداقل یک راننده و یک پزشک نیاز دارد که در هر زمان از روز کار می کنند (تمام 24 ساعت شبانه روز و تمام هفت روز هفته) هزینه ها می تواند سرسام آور باشد.

طبق مقاله های منتشر شده، هزینه خدمات پزشکی و پرسنل درمانی حدود 61 درصد هزینه های عملیاتی آمبولانس را تشکیل می دهند. سوخت، اجاره تاسیسات، هزینه های اداری، تعمیر و نگهداری و ملزومات بقیه موارد را تشکیل می دهند.

هزینه آمبولانس خصوصی
  • میزان فاصله تا بیمارستان

برخلاف آمبولانس های دولتی که بیمار را به نزدیکترین بیمارستان منتقل می کنند. آمبولانس های خصوصی شما را به بیمارستان مورد نظر خودتان خواهند برد. به همین ترتیب با توجه به میزان فاصله از محل تا بیمارستان، هزینه آمبولانس خصوصی متفاوت خواهد بود.

 

  • ساعت انتقال و ترافیک شهری

آمبولانس های خصوصی در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در اختیار بیماران قرار دارند. اما گفتنی است که یکی از موارد مهم در کرایه آمبولانس خصوصی ترافیک شهری و ساعات عبور و مرور است.

برای مثال یکی از ساعات شلوغ روز که 17:30 الی 19:30 است. همچنین ساعات صبح مانند 6:30 الی 8:30 و ساعات بامدادی از زمان هایی هستند. که اغلب هزینه آمبولانس خصوصی را بالا می برند.

 

  • مدت زمان تاخیر آمبولانس

آمبولانس های خصوصی می توانند با توجه به خواست بیمار برای انجام کارهای پزشکی آن ها مانند تصویربرداری ها منتظر بمانند. گفتنی است که ساعات انتظار و تاخیر آمبولانس نیز بر قیمت آمبولانس خصوصی تهران تاثیرگذار می باشد‌.

 

  • انتقال بیمار به سایر شهرها

یکی از مزیت های آمبولانس های خصوصی این است که به سایر شهرها نیز تردد می کنند. بیماران می توانند برای دریافت خدمات پزشکی مورد نظر خود، از آمبولانس بخواهند تا آن ها را به شهرهای مجاور منتقل کند. در این صورت هزینه این فاصله و جابه جایی نیز بر کرایه آمبولانس اضافه خواهد شد.

 

  • نوع آمبولانس درخواستی

باتوجه به نوع بیماری افراد، انواع آمبولانس های خصوصی متعدد مانند آمبولانس هوایی، آمبولانس بین شهری  و … اعزام می شود. همچنین گاهی با توجه به شرایط بیمار، تجهیزاتی متناسب با NICU، CCU و ICU نیز در خودرو قرار می گیرد. که در محاسبه تعرفه آمبولانس خصوص مد نظر قرار می گیرند.

جهت اطلاع از هزینه خدمات درخواستی خود لطفا با شماره آمبولانس خصوصی پارس امداد ( 88203132-021 ) تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

در کنار مزیت های که آمبولانس های عمومی و دولتی دارند. همچنین هزینه های پایین این خودروها، آمبولانس های خصوص نیز بسیار کارآمد هستند.

قابلیت انتقال با بیمارستان دلخواه، قابلیت رفتن به سایر شهرها، تجهیزات درجه یک و پرسنل آماده و همچنین برخورداری از راننده های آماده تنها بخشی از مزایا آمبولانس های خصوصی است. که سبب محبوبیت بالای آن ها در میان مردم شده است.

هزینه آمبولانس خصوصی باتوجه به خدماتی که ارائه می دهد محاسبه می شود. بیمار می تواند در کم و یا زیاد شدن این هزینه تاثیرگذار باشد. گفتنی است که هزینه های آمبولانس خصوصی در مقابل جان بیمار بسیار ناچیز است. بنابراین در شرایط ضروری که فرد نیاز به خدمات خصوصی دارد با استفاده از این آمبولانس ها حافظ جان عزیزانتان باشید.

نوشته‌های پیشین
اجاره آمبولانس
نوشته‌ی بعدی
قیمت آمبولانس خصوصی

۴ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • حدودا قیمت آمبولانس خصوصی چقدره؟

    پاسخ
    • آمبولانس خصوصی دارای یک تعرفه مشخص از وزارت بهداشت میباشد که بنا به وضعیت بالین بیمار،وسایل مصرفی ضدعفونی قبل و بعد از آمبولانس و تیپ آمبولانس تغییر می کند حداقل هزینه برای یک بیمار ترخیصی از بیمارستان به منزل بدون استفاده از وسایل یکبار مصرف مثل ملحفه و پتو۰۰۰/۶۰۰ تومان می باشد و برای بیماران منزل به بیمارستان هزینه مصرف اکسیژن ،رگ گیری،وصل سرم تجهیزات مصرفی همه محاسبه و به ماموریت اضافه گردد.

      پاسخ
  • محمدرضا وکیل زاده
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵ ب.ظ

    ببخشید هزینه یک بیمار با شرایط مناسب و سرحال که برای جابجایی نیاز هست که فقط حرکت زیادی نداشته باشه از تهران به رشت چقدر می‌شه؟

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      لطفا برای اطلاع دقیق از قیمت آمبولانس خصوصی مطابق با شرایط بیمار خود با شماره های داخل صفحه تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست