آمبولانس خصوصی تهرانپارس

بررسی آمبولانس خصوصی تهرانپارس و انواع آن

آمبولانس خصوصی تهرانپارس نوعی اتومبیل یا آمبولانس هوایی است که تجهیزات ضروری پزشکی و امداد و نجات را به همراه خود حمل می کند. این وسیله همراه با کادر پزشکی همراه خود، وظیفه امداد رسانی و انتقال بیماران به مراکز پزشکی را به عهده دارد. تجهیزات اولیه و ضروری برای هر دستگاه آمبولانس عبارت است از: دستگاه اکسیژن، دستگاه شوک و احیا، گلوکومتر یا دستگاه تست قند خون و دستگاه تنفس یا ونتیلاتور و…

انواع مختلف آمبولانس ها عبارت اند از: آمبولانس زمینی، آمبولانس هوایی، آمبولانس دریایی. تمرکز ما در این مقاله بر آمبولانس زمینی و ویژگی های آن است. در این مقاله قصد داریم به چیستی آمبولانس خصوصی و خدمات آن، موارد استفاده از آمبولانس خصوصی تهرانپارس، انواع آمبولانس خصوصی و همچنین بیان راه های ارتباطی و درخواست بهترین آمبولانس خصوصی بپردازیم. درصورتی که ساکن منطقه تهرانپارس هستید یا در هر نقطه ای از تهران نیاز به آمبولانس دارید، همراه ما باشید.

آمبولانس خصوصی تهرانپارس

آمبولانس های زمینی که همه ما با آن آشنایی نسبی داریم، به دو دسته آمبولانس دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. آمبولانس های دولتی فعالیت های مربوط به خود را زیر نظر دولت انجام می دهند. وظیفه اصلی این آمبولانس ها، امدادرسانی به بیماران و انتقال آنها به مراکز درمانی است. انتقال بیمار به سایر مراکز درمانی و منزل در محدوده وظایف این گونه آمبولانس ها نمی باشد. درصورتی که بیمار درخواستی فراتر از خدمات آمبولانس دولتی داشته باشد، باید از آمبولانس خصوصی برای رفع نیاز خود استفاده کند.

مرکز آمبولانس تهرانپارس در زمینه های غیر اورژانسی خدمات متعددی را به بیماران ارائه می کنند. بیمارانی که شرایط مساعد برای رانندگی و مراجعه به بیمارستان را ندارند، می توانند از خدمات آمبولانس خصوصی تهرانپارس استفاده کنند.

در زمان ترخیص بیمار از مراکز درمانی، آمبولانس تهرانپارس می تواند با رعایت موارد ایمنی متناسب با بیمار، او را به شیوه ای استاندارد به منزل منتقل نماید. برخی از بیماران به توصیه پزشک نیاز به انتقال به مراکز درمانی دیگر دارند. برای انتقال سریع و ایمن بیماران، بهترین گزینه استفاده از آمبولانس های خصوصی است.

آمبولانس تهرانپارس مجهز به تجهیزات حیاتی و اولیه، نیروی پزشکی ماهر و آموزش دیده، راننده ویژه و سایر تجهیزات مانند ویلچر برای بیمارانی است که توانایی حرکتی آنها محدود می باشد.

به طورکلی خدمات ارائه شده توسط مرکز آمبولانس تهرانپارس فراتر از فوریت های پزشکی معمول در سطح جامعه است. طبیعتاً خدمات ارائه شده توسط آمبولانس های خصوصی مانند آمبولانس های دولتی رایگان نیست و افراد ملزم به پرداخت هزینه به تناسب خدماتی که دریافت می کنند، هستند.

حضور آمبولانس خصوصی در همایش های بزرگ، جلسات بین‌المللی، مسابقات ورزشی و به طور کلی در مکان هایی که جمعیت زیادی حضور دارند، الزامی است. امکان رزرو آمبولانس برای بخش دولتی امکان پذیر نیست و افراد باید به منظور برنامه ریزی برای حضور آمبولانس در منطقه موردنظر، اقدام به رزرو آمبولانس خصوصی نمایند. رزرو آمبولانس خصوصی باید معمولاً از چند روز قبل انجام شود.

آمبولانس خصوصی تهرانپارس

دسته بندی خدمات آمبولانس خصوصی تهرانپارس

آمبولانس های خصوصی در انواع مختلفی وجود دارند و بسته به نیاز شهروندان خدمات متنوعی را ارائه می دهند. از جمله آمبولانس های خصوصی می توان به آمبولانس مخصوص نوزادان، آمبولانس مخصوص بیماران اعصاب و روان، آمبولانس VIP، آمبولانس دارای ICU و آمبولانس هوایی اشاره کرد که در ادامه به توضیح مختصری درباره انواع آنها می پردازیم.

  • آمبولانس مخصوص نوزاد

آمبولانس مخصوص نوزاد از جمله آمبولانس های ویژه است. نوزادانی که به مراقبت های ویژه N.I.C.U نیاز دارند، بهتر است با آمبولانس های مجهز به این بخش، به بیمارستان منتقل شوند. تجهیزات مانیتورینگ و تنفسی جز جدا ناپذیر آمبولانس های مخصوص نوزادان هستند که خدمات مورد نیاز را برای نوزاد در زمان انتقال به مراکز درمانی انجام می دهند.

دستگاه ونتیلاتور و سایر تجهیزات در آمبولانس خصوصی تهرانپارس نوزادان طبق اندام و جثه نوزاد درنظر گرفته شده است. انکوباتور وسیله دیگری است که در صورت بروز هیپوترمی به ثبات دمای بدن نوزاد کمک شایانی می نماید.

کادر پزشکی فعال در آمبولانس نوزادان از بهترین و ماهرترین افراد تشکیل شده است که با تخصص در امور مربوط به امدادرسانی نوزادان به بهترین نحو به خدمت رسانی به بیماران مشغول هستند. به طور کلی آمبولانس مخصوص نوزاد از جمله آمبولانس های تخصصی و ویژه است که در دهه های اخیر با ارائه خدمات این چنینی، جان بسیاری از نوزادان را نجات داده است.

  • آمبولانس مخصوص بیماران اعصاب و روان

اغلب افرادی که با بیماران اعصاب و روان سروکار دارند، برای انتقال آنها به مراکز پزشکی با چالش ها و دردسر های بزرگی مواجه هستند. عدم کنترل در حرکات بیمار از مهمترین مشکلات در این زمینه محسوب می شود. انتقال بیماران اعصاب و روانی که قادر به هضم و پذیرش بیماری خود نیستند با مشکلات زیادی روبرو است. انتقال این بیماران به مراکز پزشکی باید با نهایت دقت و استاندارد های لازم انجام شود.

آمبولانس مخصوص بیماران اعصاب و روان تشکیل شده از تجهیزات متناسب با این بیماران و همچنین کادر کارآزموده در این زمینه است که بیماران اعصاب و روان را با مهارت های ویژه و بدون دردسر به مراکز درمانی منتقل می کنند. کادر پزشکی فعال در این گونه آمبولانس ها تجربه و مهارت ارتباط با بیماران اعصاب و روان را دارا می باشند و با تکنیک های خاص اقدام به مراقبت از آن ها و انتقالشان به مراکز درمانی می کنند.

  • آمبولانس VIP

تجهیزات موجود در آمبولانس های VIP هیچ تفاوتی با آمبولانس های دارای بخش مراقبت های ویژه ندارد. از جمله تفاوت های اصلی در این آمبولانس ها این است که آمبولانس های VIP دارای کادر پزشکی ماهر و درجه یک هستند و توانایی مکالمه به چندین زبان را به صورت کامل دارند. همچنین کادر پزشکی فعال در این قسمت دارای سوابق و تجربه های فراوانی در حیطه امداد و نجات می باشد.

آمبولانس های VIP برای انتقال بیمار در مسافت های بین شهری و بین کشوری مورد استفاده قرار می گیرد. تیم پزشکی اقدامات لازم برای انتقال بیمار به کشور و یا شهر مقصد را به خوبی فراهم می کنند و بیمار را تا رسیدن به مقصد نهایی از لحاظ پزشکی ساپورت می کنند.

انتقال بیماران به صورت بین شهری و بین کشوری مسئله ای بسیار حساس و حیاتی است. بیمارانی با وضعیت وخیم جسمانی نیاز به مراقبت شدید و دائم و همچنین ثبات علایم حیاتی دارند. این آمبولانس ها کمک شایانی به ثبات علایم بیمار و مراقبت اصولی از او می کند.

  • آمبولانس دارای ICU

آمبولانس های دارای ICU اقدامات لازم و حیاتی را برای بیماران مراقبت های ویژه انجام می دهند. این آمبولانس ها در دو نوع کابین کوچک و کابین بزرگ وجود دارند و بنا بر مسافت مورد نظر استفاده از انواع آن متفاوت است. معمولا برای انتقال بیمار در سطح شهر از آمبولانس های کابین کوچک استفاده می شود. این آمبولانس ها امکانات ضروری ICU را در میزان محدود تر برای بیماران فراهم کرده اند تا علائم حیاتی و سلامتی آن ها در طول مسیر تحت کنترل باشد.

  • آمبولانس هوایی

آمبولانس هوایی از انواع بهترین آمبولانس خصوصی تهرانپارس است که به سریع ترین صورت ممکن بیمار را به مراکز درمانی منتقل می کند. در صورتی که یک بیمار نیاز به عمل جراحی فوری داشته باشد و بنا انتقال بیمار به بیمارستانی دیگر باشد، آمبولانس هوایی به سرعت بیمار را به مقصد مورد نظر انتقال می دهد.

در صورتی که حادثه در مکانی خلوت و به دور از خدمات درمانی باشد، آمبولانس هوایی بهترین گزینه برای انتقال بیمار به مراکز درمانی است. قیمت استفاده از آمبولانس هوایی نسبت به آمبولانس زمینی بیشتر است.

انواع آمبولانس خصوصی تهرانپارس

آمبولانس های خصوصی بر حسب نوع امداد و خدماتی که به شهروندان ارائه می دهند، به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

آمبولانس نوع A: این نوع از آمبولانس خصوصی تهرانپارس عمدتاً به افرادی خدمات امدادی ارائه می دهد که شرایط آنها وخیم و اورژانسی نباشد. خدمات امدادی این نوع از آمبولانس ها به صورت تک نفره و چند نفره به بیماران ارائه می شود. تجهیزات احیا و تنفسی، تخت مخصوص بیمار و وسایل ساکشن در این نوع از آمبولانس ها وجود دارند. این گونه آمبولانس ها فاقد تجهیزات پیشرفته تر مانند ونتیلاتور هستند.

آمبولانس نوع B: آمبولانس خصوصی تهرانپارس در نوع B عمدتا وظیفه حمل و انتقال بیماران به مراکز درمانی و همچنین انتقال بیمار به منزل را دارند. این نوع از امبولانس ها دارای تجهیزات پزشکی و امدادی پیشرفته تری نسبت به نوع A هستند و در شرایط نسبتا بحرانی به بیمار خدمات رسانی می کنند. امدادگران این نوع آمبولانس ها از لحاظ مهارت و تجربه در سطح بالاتری نسبت به امدادگران آمبولانس نوع A قرار دارند.

آمبولانس نوع C: این نوع از آمبولانس های خصوصی به صورت تخصصی به بیمارانی که اوضاع آنها وخیم و بحرانی است، خدمت رسانی می کنند. از جمله ویژگی های این نوع از آمبولانس این است که دارای CCU و ICU است و برای بیمارانی که عارضه مغزی و تنفسی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات لازم و ضروری برای انواع آمبولانس

در قسمت های پیشین به انواع آمبولانس های خصوصی تهرانپارس و نوع خدماتی که به بیماران ارائه می کنند، پرداختیم. برخی از تجهیزات برای انواع مختلف آمبولانس اعم از تیپ A, B, C لازم و ضروری هستند. از جمله تجهیزات ضروری برای هر آمبولانس عبارت اند از: کیف احیا، برانکارد سبدی، دستگاه اکسیژن، ست و پایه سرم، انواع ساکشن، دستگاه مانیتور، باند و قیچی مخصوص، وسایل مربوط به آتل و فیکس کردن عضو آسیب دیده، الکتروکاردیوگراف و… اشاره کرد.

قیمت و تعرفه استفاده از آمبولانس خصوصی تهرانپارس

هزینه استفاده از آمبولانس خصوصی تهرانپارس بسته به دریافت نوع خدمات دریافت شده توسط بیمار و همچنین نوع آمبولانس درخواستی متفاوت است. چرا که برخی افراد نیاز به امداد و خدمات سرپایی مثل کنترل فشار و قند خون دارند و درمقابل بعضی دیگر از بیماران نیاز به خدمات تخصصی و مراقبت های خاص و ویژه تر دارند؛ بنابراین وسایل مصرفی برای بیمار، میزان تلاش کادر درمانی و پرستاری، مدت زمان توقف و انتظار آمبولانس و کلیه داروها و تجهیزات مصرف شده برای بیمار بر هزینه آمبولانس خصوصی تهرانپارس تاثیر مستقیم دارد.

به طور معمول هزینه اعزام بهترین آمبولانس خصوصی تهرانپارس متناسب با آخرین تعرفه اعلام شده برای خدمات پزشکی می باشد.

مرکز آمبولانس تهرانپارس آماده خدمت رسانی به شهروندان در زمینه های درمانی است. شهروندان تهرانی می توانند با شماره گیری شماره آمبولانس ( 02188203132 ) درخواست آمبولانس خصوصی با توجه به شرایط و نیاز خود را داشته باشند. مرکز آمبولانس خصوصی پارس امداد در کلیه شهرهای ایران اقدام به ارائه خدمات به هموطنان عزیز می نماید و با تلاش روزافزون در این زمینه دائماً در حال ارتقا کیفیت خدمات و فعالیت های خود است.

پارس امداد در تمام مناطق چهارگانه شهر تهران پراکندگی آمبولانس دارد که از این طریق بتواند با سرعت و سهولت بیشتری امداد رسانی به بیماران در هر نقطه ای از تهران را انجام دهد. لازم به ذکر است برای پذیرش بیماری که با آمبولانس خصوصی به بیمارستان منتقل می شود، هماهنگی قبلی لازم است.

بیماران می توانند با استفاده از روش تماس تلفنی درخواست خود را برای اعزام بهترین آمبولانس خصوصی تهرانپارس ثبت کنند. پارس امداد در ۲۴ ساعت شبانه روز و در تمامی روزهای هفته آماده خدمت رسانی به شهروندان محترم است.

نوشته‌های پیشین
آمبولانس حمل نوزاد ( NICU )
نوشته‌ی بعدی
تزریقات در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست