تزریقات در منزل

هر فردی ویژگی های شخصی متفاوتی دارد و عزیزان شما نیازهای مراقبتی منحصر به فردی دارند. اغلب اوقات، ممکن است فرد در انجام تزریقات به ویژه برای اطمینان از درستی دوز دارو و همچنین اطمینان از ایمن بودن روش تزریق، به کمک نیاز داشته باشد. برای اینکه به عزیزتان بهترین مراقبتی را که سزاوارش می باشند ارائه دهید، باید اطمینان حاصل کنید که او یک مراقبت حرفه ای را دریافت می کند که به بهترین وجه با نیازهایش مطابقت دارد. خدمات تزریقات در منزل پارس امداد، با بهترین کیفیت، می تواند شما را در رفع این نیاز یاری رساند.

تزریقات در منزل

تزریق چیست؟

تزریق روشی برای ورود شکل مایع استریل دارو به بافت‌های بدن در زیر پوست است که معمولاً با استفاده از یک سوزن یا لوله تیز و توخالی انجام می‌ شود. اکثر افرادی که به خدمات مراقبت های بهداشتی دسترسی دارند، تزریق را در مقطعی از زندگی خود تجربه می کنند، مانند ایمن سازی دوران کودکی یا درمان پزشکی. تزریق معمولاً برای داروهایی استفاده می شود که باید به سرعت عمل کنند یا به خوبی در سیستم گوارش جذب نمی شوند.

برخی از داروها را می توان به عنوان تزریق طولانی اثر که به عنوان تزریق دپو شناخته می شود، تجویز کرد. مقداری داروی آهسته رهش تزریق می شود و به طور پیوسته در طی چند هفته یا حتی ماه جذب بدن می شود. تزریق دپو فقط برای داروهای خاص در دسترس است، اما می تواند برای افرادی که به خاطر سپردن مصرف داروی خود مشکل دارند، یا برای موقعیت هایی که فراموش کردن دوز ممکن است باعث مشکلات جدی شود، مفید باشد. داروهای ضد بارداری هورمونی یا برخی از داروهای روانپزشکی ممکن است به عنوان تزریق دپو تجویز شوند.

انواع تزریقات در منزل

رایج ترین انواع تزریق عبارتند از:

  1. تزریقات در منزل بصورت زیر جلدی (SC)

تزریق‌ های زیر جلدی که به آن‌ها «subcut»، «sub-Q» یا «SQ» نیز گفته می‌ شود؛ تزریق ‌هایی هستند که دارو را به لایه چربی درست زیر پوست می‌ رسانند. این تزریق ها را می ‌توان با سوزن‌ های کوچک و ظریف داد و بنابراین فقط اندکی ناراحت ‌کننده هستند. گاهی اوقات، تزریق SC مکرر می تواند باعث ایجاد توده های کوچکی شود که در زیر پوست احساس می شود. هنگام تزریق های بعدی باید از این نواحی اجتناب شود زیرا سرعت جذب می تواند غیرقابل پیش بینی باشد.

  1. تزریقات در منزل بصورت عضلانی (“IM”)

تزریق عضلانی تزریقی به عضله است که در نقاط مختلف مثل عضله سرینی، ران یا بازو تزریق می شود. گاهی سوزن های بلندتر برای رسیدن به عضله لازم است، بنابراین تزریق IM ممکن است ناراحت کننده تر از تزریق زیر جلدی باشد.

  1. تزریقات در منزل بصورت داخل وریدی (IV)

تزریق داخل وریدی دارو را مستقیماً وارد ورید می کند. داروهایی که از طریق تزریق داخل وریدی تجویز می‌شوند معمولاً از طریق یک کانولا انجام می ‌شوند تا اطمینان حاصل شود که دارو در ورید ثبت‌ شده تجویز و از نشت دارو به سایر بافت ‌ها جلوگیری می‌شود.

از نظر تاریخی، تزریق IV معمولاً مستقیماً از طریق سوزن انجام می شد، اما خطر تجویز نادرست آن نسبت به کانول نصب شده و برافروخته شده بیشتر است. علاوه بر این، برخلاف کانولا، نمی‌توان سوزن‌ها را برای تجویز دارو در آینده در رگ رها کرد. برای قرار دادن یک کانول برای تزریق یا انفوزیون IV، پزشک یا پرستار از دستگاهی استفاده می‌کند که در آن یک لوله پلاستیکی نرم با استفاده از یک سوزن وارد می‌شود. سپس سوزن بیرون کشیده می شود و لوله پلاستیکی با یک پورت دسترسی که روی پوست چسبانده شده است، در رگ رها می شود.

سایر اشکال کمتر رایج تجویز داروهای تزریقی عبارتند از:

  1. تزریق داخل استخوانی (IO)

تزریق داخل استخوانی معمولاً در مواقع اورژانسی که نیاز است دارو یا مایعات به سرعت وارد جریان خون شود و دسترسی وریدی دشوار یا غیرممکن است، استفاده می شود. گاهی اوقات وقتی احوالات فردی ناخوشایند است، فشار خون او کاهش می‌ یابد و رگ‌ های خونی محیطی او منقبض می‌ شوند تا جریان خون را به مهم ‌ترین قسمت ‌های بدن هدایت کنند.

بیمار همچنین در شرایط ایست قلبی، ممکن است نبض نداشته و جریان خون ضعیفی از طریق مسیرهای دسترسی وریدی طبیعی داشته باشند. در چنین شرایطی، دسترسی سریع به ورید می تواند تقریبا غیرممکن شود، بنابراین یک کانول داخل استخوانی می تواند به عنوان جایگزین نصب شود.

یک کانول کوچک از طریق پوست به مغز استخوان پیچ می شود، اغلب در قسمت استخوانی ساق پا درست زیر زانو. این تزریق امکان تجویز سریع و آسان داروهای اورژانسی و حجم زیادی از مایعات احیا را فراهم می کند. تزریق در مغز استخوان مزایای متعددی نسبت به دسترسی داخل وریدی در مواقع اضطراری دارد، با این حال، نصب دستگاه‌های دسترسی داخل استخوانی خطر کمی برای ایجاد شکستگی یا عفونت در بافت‌های عمیق یا استخوان دارد، بنابراین معمولاً فقط در مواقع اضطراری استفاده می‌شود.

  1. تزریق داخل جلدی

تزریقاتی هستند که در بین لایه های پوست انجام می شود. این مسیر معمولاً زمانی استفاده می‌شود که واکنش موضعی مورد نیاز باشد، برای مثال با برخی واکسیناسیون‌ ها، آزمایش ‌های آلرژی یا آزمایش‌ هایی برای تعیین مواجهه قبلی با برخی عفونت ‌ها، این دست تزریق ها به کار برده می شوند.

تزریقات در منزل

کاربردهای رایج تزریقات در منزل

رایج ترین تزریقی که افراد در خارج از محیط بیمارستان مشاهده می کنند، احتمالاً تزریق انسولین برای افراد مبتلا به دیابت است. تزریق انسولین در خانه یک تزریق زیر جلدی است و می تواند در هر ناحیه مرکزی معقول چربی زیر جلدی تزریق شود

افرادی که به تزریق ‌های مکرر داخل وریدی نیاز دارند، مانند افرادی که به دوره ‌های طولانی آنتی ‌بیوتیک یا دوره‌ های شیمی‌درمانی نیاز دارند، می ‌توانند کاتتر‌های طولانی‌ مدت نصب کنند و اغلب با این دستگاه ‌ها به خانه می‌روند.

عوارض احتمالی تزریق

هر گونه تزریق، فارغ از متد انجام آن، در سد ایمنی بدن رخنه می کند و می تواند با خطرات بسیاری همراه باشد.

اشتباهات تزریق که ممکن است در اثر آشنا نبودن با روش صحیح انجام آن، استفاده از ابزار و وسایل نامناسب، غفلت و ناآشنایی فرد تزریق کننده رخ دهد، می تواند با عوارضی بسیار جدی برای بیماران همراه باشد. در ادامه مطلب، با تعدادی از این عوارض محتمل آشنا می شوید:

  • عفونت

هر روشی که شامل سوراخ کردن پوست باشد، خطر کوچکی برای ورود میکروب ها به بدن دارد، بنابراین همیشه خطر ابتلا به عفونت وجود دارد. این خطر را می توان با تمیز کردن مناسب و استفاده از تکنیک های آسپتیک و بدون لمس به حداقل رساند. نقاط دسترسی کاشته شده مانند کانول های وریدی باید به طور منظم برای علائم عفونت کنترل شوند و حداکثر مدت استفاده، معمولاً سه روز است. عفونت ‌های موضعی در بافت ‌های عمیق ‌تر می‌ توانند آبسه ایجاد کنند که ممکن است به آنتی ‌بیوتیک و تخلیه جراحی نیاز داشته باشد.

استریل نگه داشتن داروها قبل از تجویز، بخش مهمی از آماده سازی و تجویز تزریقات است و به کاهش خطر عفونت های جدی کمک می کند.

هر مرحله از فرآیند در یک محیط تمیز انجام می شود و تمام تجهیزات مورد استفاده برای تزریق یکبار مصرف و در صورت بسته بندی استریل هستند. خدمات تزریق در منزل پارس امداد، از نیروهای مجربی استفاده می کند که به خوبی بر تمامی مراحل مسلط هستند و می توانند با کمترین میزان خطا، انواع خدمات تزریقی را برای شما و بیمارتان انجام دهند.

  • حساسیت

تقریباً همه داروها خطر یک واکنش نامطلوب را دارند. این واکنش می تواند از یک واکنش آلرژیک جزئی تا آنافیلاکسی که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد، متغیر باشد. اکثر داروهای دارای مجوز باید توسط اکثر افراد نسبتاً خوب تحمل شوند، اما همه داروها فهرست خاص خود را از عوارض جانبی احتمالی دارند.

برخی از داروها محل تزریق را تحریک می کنند و ممکن است بعد از تزریق قرمزی، درد یا تورم موضعی داشته باشند. داروهای داخل وریدی که ورید را تحریک می کنند نیز ممکن است باعث التهاب ورید شوند.

به دلیل احتمال بروز این واکنش ها می باشد که لازم است تزریقات بیماران، توسط افراد آموزش دیده و مجرب در حیطه پزشکی انجام شود. خدمات تزریق در منزل پارس امداد، تمام نگرانی های احتمالی شما را رفع خواهد کرد؛ زیرا نیروهای شرکت پارس امداد همگی در بالاترین سطح آمادگی هستند.

  • درد

هر جسم نوک تیز که پوست را سوراخ کند می تواند ناراحت کننده باشد، اما استفاده از کوچکترین سوزن ممکن و اطمینان از تبخیر کامل پاک کننده های پوستی مبتنی بر الکل قبل از تزریق، باید درد را به حداقل برساند. خطر کمی وجود دارد که تزریق عضلانی به عصب ضربه بزند و آسیب طولانی‌مدت ایجاد کند، اما زمانی که از تکنیک تزریق مناسب استفاده شود و فرد تزریق کننده بر کار خود مسلط باشد، احتمال آن بسیار ناچیز است.

تزریقات در منزل نیز اگر توسط یک فرد آموزش دیده انجام شود، درد و ناراحتی هنگام تزریق به حداقل می رسدو با استفاده از خدمات تزریق در منزل پارس امداد، دیگر نیازی نیست تا از تزریق بترسید؛ زیرا با بالاترین کیفیت و کمترین درد، می توانید داروهای خود را دریافت کرده و سلامتی خود را بازیابید.

چرا درمان های خانگی و خود تزریقی خطرناک هستند؟

انجام تزریقات کار بسیار حساسی است و می تواند مستقیما سلامت شما یا بیمارتان را در معرض خطر قرار دهد. از این رو اگر با خدمات پزشکی آَشنایی ندارید بهتر است از افراد حرفه ای برای انجام تزریقات کمک بگیرید.

گاهی بیمار در وضعیت خوبی به سر نمی برد و امکان مراجعه حضوری به درمانگاه میسر نیست، در چنین شرایطی، شرکت پارس امداد، با فراهم کردن خدمات تزریقات در منزل می تواند به یاری شما بیاید. با استفاده از خدمات تزریقات در منزل پارس امداد، بدون نگرانی از بروز مشکل یا خطرات تزریق توسط افراد نابلد، می توانید بر سلامت بیمار خود و بهبودی وی تمرکز نمایید.

اگر تزریقات در منزل توسط خود افراد و نه متخصصین و تکنسین های آموزش دیده انجام شود، ریسک بروز عفونت و مشکلات فیزیکی در محل تزریق، به شکل چشم گیری بالا می رود؛ اما علاوه بر بروز عفونت، مسئله بسیار مهم دیگر در هنگام انجام تزریقات در منزل، انجام صحیح آن است.

اگر تزریقات در منزل به نحوی اشتباه انجام شود، در دارورسانی بیمار اختلال ایجاد می شود و دوز صحیح دارو وارد بدن نمی شود. این امر بر تاثیرگذاری دارو اثری کاملا منفی دارد و می تواند درمان را با شکست مواجه کند. رسیدن دوز صحیح دارو، علی الخصوص در بیماران بدحال یا مزمن، بسیار مهم است. بهترین کار این است که از خدمات تزریقات در منزل استفاده کنید.

خدمات تزریقات در منزل پارس امداد، در کوتاه ترین زمان ممکن به منزل شما مراجعه کرده و تمامی انواع تزریقات را با بالاترین کیفیت، برای بیمار شما انجام خواهد داد.

مزایای انجام تزریقات در منزل

ماندن یکی از عزیزان در بیمارستان می تواند برای همه استرس زا باشد، به همین دلیل است که بسیاری از مراکز درمانی خدمات پرستاری در خانه را ارائه می دهند. بسیاری از افراد در آسایش خانه خود بهبود می یابند. می توانید از خدمات تزریقات در منزل و پرستاری خانگی برای عزیزان خود بهره بجویید.

خدمات درمانی و تزریقات در منزل همچنین راه حل مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد و در زمان و هزینه به دلیل مراجعه به بیمارستان صرفه جویی می کند. در اینجا برخی از مزایای دیگر پرستاری و تزریقات در منزل آورده شده است:

  1. باعث بهبودی و کاهش خطر عفونت می شود

مراقبت های پرستاری و تزریقات در منزل کمک می کند تا بیمار از عفونت هایی که در بیمارستان ها در معرض آن ها قرار می گیرند، محافظت شود. انجام عمل جراحی و مراقبت های ویژه ممکن است بیماران را نسبت به خطر عود و عفونت حساس تر کند. خدمات درمانی و تزریقات در منزل با این مشکلات همراه نخواهد بود.

  1. مقرون به صرفه تر از مراقبت های داخل بیمارستانی

یک بیمار ممکن است نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشد که ممکن است نیاز به روش های خاصی داشته باشد تا چندین بار در روز انجام شود. مراقبت در بیمارستان معمولاً بسیار گرانتر است و نگهداری بیمار برای مدت طولانی در بیمارستان امکان پذیر نیست زیرا مقرون به صرفه نیست. مراقبت درمانی و تزریقات در منزل، مراقبت های پزشکی حرفه ای مطابق با استانداردهای بیمارستانی را به بیمار در آسایش خانه ارائه می دهد. در مقایسه با مراقبت های داخل بیمارستانی بسیار مقرون به صرفه است.

  1. محیط آشنا

نگه داشتن فرد در محیط بیمارستان برای مدت طولانی می تواند تأثیر منفی بر سلامت روان او داشته باشد. بیمارستان ‌ها معمولاً با شلوغی همراه هستند و می‌توانند بیمار را به دلیل محیط اطراف خود تحت فشار و استرس قرار دهند. مراجعه مداوم به پزشکان، پرستاران و بیماران نیز می تواند منجر به منفی بافی شود.

مراقبت های پرستاری و خدمات تزریقات در منزل به بیمار کمک می کند تا مراقبت های پزشکی حرفه ای را در محیط آشنای خود دریافت کند. قرار گرفتن در محیط گرم و دوست داشتنی خانه به آرامش ذهن کمک می کند و به کاهش استرس کمک می کند. ثابت شده است که یک طرز فکر سالم و محیط آشنا به بهبود بهتر و سالم‌تر بیماران کمک می‌کند.

  1. سفارشی و شخصی

مراقبت ‌هایی که در بیمارستان ‌ها ارائه می ‌شود معمولاً به همه یکسان ارائه می‌شود که فضای کمی برای انطباق با نیازهای خاص و استقلال بیمار باقی می گذارد. این امر می تواند باعث نارضایتی بیماران گردد.

ارائه مراقبت های حرفه ای در خانه به شخصی سازی تجربه درمانی بیمار کمک می کند. خدمات درمانی و تزریقات در منزل برای هر بیمار منحصر به فرد هستند و با در نظر گرفتن نیازهای بیمار طراحی شده اند. این امر باعث می شود بیمار راحت تر باشد زیرا تمام نیازهای او برآورده می شود.

  1. حمایت از فعالیت های روزمره

برخی از افراد ممکن است در انجام کارهای اساسی مانند حمام کردن، نظافت، آشپزی و نظافت مشکل داشته باشند. مراقبت های حرفه ای و خدمات تزریقات در منزل انجام این فعالیت های روزانه را نیز تسهیل می کند.

  1. مدیریت دارو

هنگامی که یک بیمار از مشکلات مختلف رنج می برد، مصرف دارو افزایش می یابد. با توجه به اینکه بسیاری از پزشکان داروهای مختلف را برای مشکلات مختلف تجویز می کنند، مدیریت نسخه و مدیریت دارو بسیار مهم است. بسیاری از افراد مسن هنگام مصرف داروها دچار سردرگمی می ‌شوند و گاهی اوقات این امر می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی برای بیمار شود. تکنسین های شرکت پارس امداد برای مدیریت نسخه ها و داروها آموزش دیده اند تا اطمینان حاصل کنند که بیمار مراقبت و داروی کافی و صحیح را در زمان مناسب دریافت می کند. از این رو استفاده از خدمات تزریقات در منزل مرکز آمبولانس خصوصی پارس امداد می تواند به دریافت دوز صحیح دارو و بهبود سریع تر بیمار شما کمک نماید.

نوشته‌های پیشین
آمبولانس خصوصی تهرانپارس
نوشته‌ی بعدی
بررسی دلایل استقبال مردم از شماره آمبولانس خصوصی هوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست