دارو های احیا در آمبولانس خصوصی ( انواع + توضیح )

دارو های احیا در آمبولانس خصوصی:

کیف دارو در آمبولانس خصوصی از نظر شکل و محتویات مانند اورژانس تهران (115) می باشد. دارو های احیا که داخل کیف اورژانس می باشند بسیار ضروری و مهم و گاها نجات دهنده جان بیماران در حین انتقال به بیمارستان هستند. در اینجا به بررسی نمونه هایی از این داروها و نحوه کاربرد آنها در نجات جان بیماران می پردازیم.

مهم ترین داروهای احیا شامل آمیودارون، اپی نفرینی ، آتروبین و آمپول لیدوکائین می باشند. که در بیماران دچار ایست قلبی با شرایط خاص هنگام CPR تجویز میشوند.

داخل آمبولانس خصوصی

دارو های ترالی احیا و کاربرد آنها :

داروی آتروپین در موارد برادیکار (ضربان پایین قلب) کاربرد بسیار مهمی دارد. تجویز این دارد IV  می باشد و سریعا ضربان قلب را بالا می آورد و از دارو های احیا ضروری به حساب می آید.

داروی ASA و TNC داروهای خطرناکی هستند که برای بیماران قلبی تجویز میشوند. فقط TNG در فشار پایین تر از ۹۵ منع مصرف دارد و دوز مصرفی آن ۳بار هر ۵ دقیقه می باشد.

آمپول نالوکسان در بیماران که مصرف بیش از حد داشته بسیار موثر می باشد. و با بلاک کردن اثر مخدر باعث میشود بیمارانی که دوز بالای مواد داشته اند. شرایط بهتری از نظر قلبی ریوی تا رسیدن به اولین مرکز درمانی داشته باشند.

آمپول فروزمایه:

این دارو جزو داروهای مدر (ادرار آور) می باشد و با اثر مستقیم روی کلیه ها دفع ادرار را زیاد می کند. و باعث پایین آمدن سریع فشار خون میشود. در فشارهای بالا معمولا این دارو به حالت وریدی و (  sto.t  ) تزریق می شود. در اورژاتس خصوصی این دارو  نیز با دستور پزشک تجویز میشود.

آمپول هیدروکورتیزون:

مصرف اصلی این دارو در آمبولانس خصوصی تهران، آمبولانس هوایی و … در شرایط حاد و COPD می باشد. قابل ذکر است که این دارو را میتوان با آب حل کرد و از طریق دهان بیماران استفاده نمایند. ولی کاربرد اورژانسی هیدروکورتیزون از طریق وریدی بوده و بسار سریع الاثر است.

اسپری سالبوتامول:

با تاخیر مستقیم روی آلئول های ریه باعث بهترشدن تنفس بیماران دچار حملات آسماتیک میشود. در کیف احیا اورژانس اسپری آتروونت نیز موجود است. که این دارو هم باز کننده برونش می باشد. این دارو تاثر مستقیم روی عظلات صاف و شل شدن آنها کمک به تنفس بیمار می نماید.

امپول لیدوکائین در احیا :

باعث آهسته کردن شیب فاز 4 پتانسیل عمل و افزایش آستانه تحریک پـذیری قلـب مـی گـردد. و برای درمان آریتمی های بطنی به کار می رود. لیدوکائین معمولا روی قدرت انقباضی میوکارد ، فشار خون ، دیس ریتمی های دهلیزی و هـدایت داخـل بطنـی تاثیری ندارد و تنها می تواند هدایت در گره AV را تسهیل کند.

بی پریدین و هالوپریدول :

این دارو ها بیشتر برای جابجایی بیماران روانی توسط آمبولانس بیماران اعصاب و روان استفاده میشود.

در کیف احیا اورژانس خصوصی داروهای گوارش نظیر پلازیل، رانیتیدین ،هیوسین و اندوسترون نیز وجود دارد. یکی دیگر از لوازم داخل جمبگ مرکز آمبولانس خصوصی سرم های تزریق شامل وکستروز، نرمال سالین و رینگر می باشد. که هنگام رسیدن بر بالین بیمار و یا هنگام  انتقال  بیمار با  آمبولانس در صورت نیاز تزریق گردد. لوازم رگ گیری برای تزریقات حتما باید داخل کیف احیا موجود باشد.

کیف دارو های احیا

آیا اورژانس داروی تزریق مورفین را دارد و تزریق می کند؟

مورفین علیرغم فکر عامه مردم دارویی بسیار مفید برای بیماران قلبی می باشد. و هنگام (MI) سکته قلبی نجات دهنده جان بیماران بوده و در هنگام درد به کاهش درد در بیماران خیلی کمک می کند. تروما ولی متاسفانه در سیستم داروهای اورژانس پیش بیمارستانی و آمبولانس خصوصی مریض وجود ندارد.

آیا پرستار یا تکنسین اورژانس اجازه تزریقات و تجویز دارو دارند؟

بله پرستاران هنگام رسیدن بر بالین بیمار سریعا تلفنی شرح حال بیمار را می دهند و دستورات لازم جهت تجویز دارو را از پزشک اورژانس می گیرند.

پرستاران آمبولانس خصوصی هنگام جابجایی بیماران اعصاب و روان دارو تزریق می نمایند؟

نحوه کار وجابجایی بیماران اعصاب و روان به گونه ای است. که هنگام رسیدن به بیمارستان بیمار باید حالت طبیعی داشته که بتوان ویزیت مناسبی توسط پزشک صورت پذیرد. ولی در مواردی مه جابجایی بیماران اعصاب و روان خطر برای خود بیمار و خانواده داشته باشد. حتما داروهای لازم آرام بخش تزریق میشود.

مرکز آمبولانس خصوصی پارس امداد

نوشته‌های پیشین
آمبولانس ( ویژگی ها ، تعاریف ، تجهیزات )
نوشته‌ی بعدی
آمبولانس بیماران اعصاب و روان

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام..
    خوشحالم این صفحه رو باز کردم چون دقیقا دنبال اطلاعاتی در مورد داروهای آمبولانس بودم اینجا بدست آوردم.متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست