بررسی دلایل استقبال مردم از شماره آمبولانس خصوصی هوایی

بررسی دلایل استقبال مردم از آمبولانس خصوصی

به دلیل این که شرح وظایف و اولویت بندی های آمبولانس خصوصی و دولتی با یکدیگر متفاوت می باشند، بسیاری از مردم تمایل دارند که انتقال بیمار به مراکز درمانی توسط آمبولانس خصوصی صورت گیرد. زیرا آمبولانس دولتی معمولا بیماران بد حال را در اولویت قرار داده و بیمارانی با شرایط بهتر در اولویت های پایین تری از خدمات رسانی می باشند. در حالی که اورژانس خصوصی بدون توجه به شرایط بیمار در هر موقعیتی وارد عمل می شود. استفاده از این آمبولانس ها برای کسانی که فاقد همراه بوده و برای رفت و آمد به بیمارستان نیاز به وسیله نقلیه دارند نیز مناسب می باشد.

بررسی دلایل استقبال مردم و محبوبیت آمبولانس خصوصی و آمبولانس هوایی، شماره آمبولانس

انواع آمبولانس خصوصی

امروزه آمبولانس تنها وسیله ای برای انتقال بیمار نیست. بلکه آمبولانس خصوصی در حال حاضر تکامل بسیار زیادی پیدا کرده است و در ۳ گروه آمبولانس های زمینی، هوایی و دریایی دسته بندی می شود. آمبولانس های زمینی نیز به چند مورد تقسیم بندی می شوند که یکی از انواع آمبولانس های زمینی، آمبولانس تیپ A می باشد. این آمبولانس ها برای انتقال یک یا چند بیمار می باشند که بیماران هوشیاری مناسبی دارند و وضعیت بدنی آن ها پایدار است. معمولاً برای جابجایی بیماران درون شهری از این آمبولانس ها استفاده می شود. آمبولانس های خصوصی تیپ B خودرو های بسیار مجهزی هستند که می توان آن ها را به نوعی واحد های سیار ICU و CCU نامید. برای بیماران بد حال که هوشیاری کاملی ندارند از این تیپ آمبولانس ها استفاده می شود. نوع دیگری از آمبولانس های خصوصی، آمبولانس های ویژه انتقال نوزادان می باشد.  این آمبولانس  ها دارای تجهیزات و امکانات ویژه  ای برای مراقبت از بیماران نوزاد تا زمان رسیدن به مراکز درمانی می  باشند.

زمان رسیدن آمبولانس خصوصی به بیمار

با توجه به اهمیت لحظه ها و دقیقه ها در سلامت بیماران، به محض تماس مراجعان با آمبولانس خصوصی، عملیات اعزام آغاز می شود. در واقع پیش از تماس از طرف بیمار یا اطرافیان بیمار، تمامی تجهیزات و لوازم ضروری برای مراقبت از بیمار کاملا آماده می باشد، تا بتوان در طی مسیر انتقال بیمار به بیمارستان اقدامات اولیه درمانی را به نحو احسن انجام دهند. با وجود این زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار جدا از سرعت عمل کادر درمان به فاکتور های دیگری نظیر میزان ترافیک شهری و فاصله بیمار تا مرکز اورژانس خصوصی بستگی دارد. به طور میانگین برای بیماران داخل شهری زمان رسیدن آمبولانس بین شش تا ۸ دقیقه می باشد و مدت زمانی که طول می کشد آمبولانس به مصدومان جاده ای برسد چیزی حدود ۱۴ دقیقه می باشد.

مناطق تحت پوشش آمبولانس خصوصی

با توجه به این که درمان های اولیه برای بیمار یا مصدوم از اهمیت بالایی برخوردار است، سعی شده است که مناطق تحت پوشش آمبولانس خصوصی تا حد امکان گسترش بیشتری پیدا کند. این موضوع باعث شده است که مدت زمان رسیدن کادر درمان بر بالین بیماران کاهش یابد. از طرفی در شهر های کوچک که مراکز درمانی تجهیزات محدود تری دارند نیاز به آمبولانس خصوصی بیشتر احساس می شود. در حال حاضر اورژانس خصوصی در کلان شهر هایی مانند تهران، تمامی مناطق را در برگرفته و پرسنل آمبولانس ظرف مدت زمان کوتاهی برای انجام خدمت رسانی حاضر می شوند.

بررسی دلایل استقبال مردم از آمبولانس هوایی

در حال حاضر با گسترش شهر ها و پراکندگی جمعیت در نقاط مختلف شهر های بزرگ، یکی از معضلاتی برای انتقال بیمار به وجود آمده است، بحث ترافیک و بعد مسافت می باشد. از طرفی با توجه به این که هنوز در شهر ها و روستا های کوچک و یا مناطق صعب العبور، بیمارستان و مراکز درمانی مجهزی وجود ندارد؛ سریع ترین و امن ترین راه برای کمک به بیماران استفاده از آمبولانس هوایی می باشد. انتقال امن و سریع بیماران و دسترسی آسان تر به مراکز درمانی، از دلایلی هستند که باعث شده اند استقبال مردم از آمبولانس های هوایی رو به افزایش باشد.

چرایی استقبال عموم مردم از آمبولانس هوایی

انواع آمبولانس هوایی

آمبولانس هوایی بیشتر برای انتقال سریع بیماران از شهری به شهر دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. برای این منظور انواع هواپیما ها یا هلیکوپتر ها با استفاده از لوازم مراقبت پزشکی پیشرفته، تجهیز شده اند. با استفاده از این تجهیزات می توان بیمار را تحت شرایط کاملا امن و کنترل شده از شهری به شهر دیگر منتقل نمود. در برخی از موارد نیز دیده می شود که جت آمبولانس های کوچکی که قسمت کابین آن برای قرار گرفتن برانکارد خالی شده است، به منظور جابجا کردن بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. هلیکوپتر ها و هواپیما های مخصوص آمبولانس های هوایی دارای تمام لوازم و تجهیزات  مربوط به ICU بوده و پزشکان و پرستاران به راحتی می توانند مراقبت های ویژه پزشکی را در طول مسیر از بیمار به عمل آورند.

قوانین آمبولانس هوایی

یکی از قوانینی که در رابطه با آمبولانس هوایی وجود دارد این است که در شرایط خاص لزوما بایستی هواپیما در فرودگاه فرود آید. در واقع اگر یکی از افراد حاضر در کابینه اعم از کادر درمان یا بیماران فوت کند و یا حال وی وخامت بالایی داشته باشد، به طوری که ادامه سفر تهدیدی برای سلامت جان او بشمار رود، بایستی هواپیما در اولین فرودگاه فرود آید. یکی دیگر از قوانین پرواز های آمبولانس های هوایی این است که فشار هوا داخل کابین بر روی زمین تفاوت دارد. این اختلاف فشار بر افرادی که شرایط نرمالی دارند مشکل ساز نیست ولی در بیماران خاص قلبی و مغزی می تواند فوق العاده خطرناک باشد. بنابراین برای جابجایی بیمار حتما باید بررسی های لازم توسط متخصصین پرواز صورت گیرد.

مناطق تحت پوشش آمبولانس هوایی

در حال حاضر اکثر قسمت های کشور از شهر های بزرگ گرفته تا شهرهای مرزی تحت پوشش آمبولانس هوایی قرار دارند. در حدود ۴۰ سال است که کشور ایران از انواع بالگرد و هواپیما برای جابجایی بیماران استفاده می کند. در حال حاضر با برقراری تماس با هر یک از بخش های پارس امداد، می توانید تقاضای انتقال بیمار را به صورت هوایی مطرح نمایید. در این صورت با در نظر گرفتن قوانین و ملاحظات لازم، هواپیما یا بالگرد برای جابجایی بیمار از شهر های دور یا نزدیک آماده به خدمت خواهد بود. اگر مجوز های لازم از طرف تیم پزشکی و متخصصین پرواز صادر شود به سرعت عملیات انتقال بیمار انجام می شود.

برای درخواست به چه شماره آمبولانس ای زنگ بزنیم؟

طبق آن چه که از کودکی آموخته ایم شماره تلفن ۱۱۵ راه برقراری ارتباط با اورژانس می باشد. اما نکته اینجاست که این شماره به آمبولانس دولتی اختصاص دارد و برای دریافت خدمات خصوصی لازم است که با شماره آمبولانس ( 88203132-021 ) تماس حاصل نمایید. این شماره تلفن در ۲۴ ساعت شبانه روز فعال بوده و کادر درمان آماده انجام خدمات درمانی در هر ساعتی از شبانه روز می باشند. به این ترتیب برای دریافت انواع خدمات اورژانس خصوصی باید با شماره ای که ذکر شد تماس حاصل نمایید.

چه خدماتی را پس از تماس با شماره آمبولانس دریافت می کنیم؟

انتقال بیمار به یک مرکز درمانی برای دریافت کمک های پزشکی و تخصصی و همچنین بازگرداندن بیمار از بیمارستان به منزل، یکی از خدماتی است که اورژانس خصوصی ارائه می دهد. علاوه بر آن انواع خدمات پزشکی و درمانی به صورت اعزام تکنسین به محل نیز یکی دیگر از خدمات آمبولانس خصوصی می باشد. به این صورت که پس از تماس از سوی بیمار، کادر درمانی برای ارائه خدمات مختلف مانند ویزیت بیمار توسط پزشک و یا سرم تراپی، پانسمان، سونداژ و… در منزل بیمار حاضر می شوند. در کنار موارد ذکر شده، انواع نمونه گیری های آزمایشگاهی نیز در منزل صورت می پذیرد.

نوشته‌های پیشین
تزریقات در منزل
نوشته‌ی بعدی
کاربرد، مزایا و قیمت آمبولانس خصوصی حمل نوزاد و بیماران اعصاب و روان شمال تهران

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • آمبولانس های خصوصی در تهران یکی از مهم‌ترین ابزار جابجایی بیماران هستند و همراهان به آسانی می‌توانند با این مراکز تماس بگیرند و درخواست آمبولانس خود راثبت کنند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست