قیمت آمبولانس خصوصی تهران

قیمت آمبولانس خصوصی تهران

صحبت از ماهیت آمبولانس ها امری بیهوده است زیرا این روزها کسی را نمی توان پیدا کرد که با مقوله آمبولانس آشنایی نداشته باشد و نداند که این ماشین ها برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرند. آمبولانس ها همانطور که می دانید وظیفه انتقال بیماران را به عهده دارند و همچنین در بسیاری از اماکن و معابر عمومی برای حفاظت از جان شهروندان و رسیدگی فوری به بیماران در صورت بروز حادثه حضور پیدا می کنند.

موضوعی که در این مقاله قصد شکافتن آن را داریم مطلبی است که برای بسیاری از هموطنان به خصوص در پایتخت که تعداد این ماشین ها به مراتب بیش از بقیه نقاط کشور است به شکل سوالی در ذهن آنها مطرح است. قیمت آمبولانس خصوصی تهران موضوع این مطلب است و می دانیم که بسیاری از افرادی که این یادداشت را مطالعه می کنند همیشه با این پرسش ها روبرو هستند که هزینه های آمبولانس های خصوصی به چه شکلی است.

در مقالات پیشین کمی به این موضوع پرداخته ایم که هزینه نهایی که آمبولانس ها از شما دریافت می کنند با توجه به عوامل مختلفی متغیر است. این عوامل می تواند موضوعات متعددی از جمله فاصله ای که آمبولانس می پیماید، خدماتی که در آن به بیمار ارائه می شود، افرادی که در آمبولانس بیمار را همراهی می کنند و موارد مختلف دیگری باشند که در نهایت بر قیمت آمبولانس تاثیر گذاشته و مبلغ نهایی را تعیین می کنند.

جالب است بدانید که این ماشین های امدادی همه به یک شکل نیستند و تجهیزات درون آنها با توجه به تیپ این ماشین ها متفاوت است؛ شاید از این موضوع متعجب شوید اما آمبولانس ها نیز از تیپ های مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام از آنها برای ارائه خدمات به نوعی خاص از بیماران تولید شده اند؛ البته به طور حتم هزینه استفاده از هر کدام متناسب با تجهیزات موجود در آنها و سطح خدمات پزشکی که در آنها ارائه می شود متفاوت خواهد بود اما مطلبی که حائز اهمیت است این می باشد که تیپ آمبولانس ها در پایتخت باعث ایجاد تغییر در قیمت آمبولانس خصوصی تهران می شود.در ادامه تلاش می کنیم تیپ های مختلف آمبولانسها را معرفی و وظایف هر یک را شرح دهیم.

آمبولانس ها در سه تیپ A ، B و C تولید می شوند. آمبولانس های تیپ A معمولی ترین ماشین های امدادی هستند که برای استفاده های عمومی طراحی شده اند. در این ماشین ها تجهیزات چهارگانه اصلی شامل برانکار برای حمل بیماران، کپسول اکسیژن برای رساندن اکسیژن خالص به حادثه دیدگان، کیف احیا و ساکشن وجود دارد و این آمبولانس ها عموماً برای انتقال بیماران و حادثه دیدگان و درمان های سرپایی و اولیه بر روی آنها مورد استفاده قرار می گیرند.

دومین تیپ از این ماشین های امدادی که قصد معرفی آنها را داریم آمبولانس های تیپ B هستند. این آمبولانس ها برای انتقال بیماران در سطحی بالاتر از ماشین های تیپ A طراحی شده اند و در آنها درمان های پیشرفته تری انجام می گیرد به طوریکه جدا از تجهیزات اصلی چهارگانه ای که در آمبولانس های تیپ A موجود است (برانکار، ساکشن، کپسول اکسیژن و کیف احیا) این ماشین ها دارای تجهیزات پیشرفته تری مانند دستگاه شوک یا DC هستند که بتوانند به احیا بیمار کمک کنند. تجهیزات دیگری نیز مانند ونتیلاتور تنفسی، پمپ سرم و AED نیز در آمبولانس های تیپ B تعبیه شده است.

همانطور که دیدید تجهیزات موجود در آمبولانس ها می تواند بسیار متفاوت از هم باشد و قاعدتاً به همین شکل خدماتی که در دو تیپ مختلف از این ماشین ها به بیماران ارائه می شود نیز با هم تفاوت خواهد داشت و بدین شکل به سادگی می توان دریافت که تیپ آمبولانسی که مورد استفاده قرار می گیرد در تعیین قیمت آمبولانس خصوصی تهران موثر خواهد بود.
نوع دیگری از آمبولانس ها که پیشرفه تر از دو نوع قبلی می باشند آمبولانس های تیپ C هستند که در کنار تجهیزات و خدمات آمبولانس های دیگر تیپ ها، امکانات مهمی همچون ICU و CCU را در اختیار دارند. این آمبولانس ها به شکلی یک مرکز اورژانس سیار هستند و می توانند تقریباً هر خدماتی که در مراکز اورژانس به بیماران ارائه می شود را در همان ماشین به آنها ارائه دهند.

نوشته‌های پیشین
قیمت آمبولانس خصوصی
نوشته‌ی بعدی
آمبولانس خصوصی پردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست