آمبولانس بیماران اعصاب و روان

آمبولانس بیماران اعصاب و روان مسئولیت حمل افراد مبتلا به بیماری های اعصاب و روان را دارد. ممکن است این افراد نیاز داشته باشند که طبق قانون و مقررات به یک مرکز ارائه سرویس بهداشت روان تعیین شده منتقل شوند یا از آن خارج شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، حمل و نقل بیماران باید با کمترین محدودیت ممکن فراهم شود.

در اکثر موارد، شخص مبتلا به بیماری های اعصاب و روان را می‌توان با خودروی شخصی، وسیله نقلیه خدمات سلامت روان یا با حمل و نقل غیر اورژانسی بیمار منتقل کرد؛ اما این موارد ایمن نیست و نیاز است تا از یک آمبولانس بیماران اعصاب و روان که مسئول ارائه حمل و نقل این افراد است، کمک گرفت.

گاهی اوقات نیز لازم می باشد تا بیماران به شهری دیگر منتقل شده تا با تجهیزات و امکانات بیشتر مورد رسیدگی قرار گیرند. که در شرایط از خدمات آمبولانس بین شهری استفاده می گنیم.

آمبولانس بیماران اعصاب و روان

اختلالات رفتاری و روانپزشکی چیست؟

اختلالات رفتاری و روانپزشکی الگو های رفتاری یا ذهنی هستند که باعث ناراحتی قابل توجه یا اختلال در عملکرد رفتاری و روانی شخصی می شوند. این اختلالات یکی از مهم ترین اختلالاتی است که نیاز به رسیدن آمبولانس بیماران اعصاب و روان و درمان هر چه سریع تر دارد.

این عارضه ممکن است پایدار، عود کننده و رو به بهبود باشد یا به صورت یک دوره مجزا رخ دهد. علل اختلالات رفتاری اغلب نامشخص است، اما معمولا با ترکیبی از نحوه رفتار، احساس، درک یا تفکر بیمار تعریف می‌شوند.

درمان اختلالات رفتاری و روانپزشکی اغلب در بیمارستان های روانپزشکی و همراه با آمبولانس بیماران اعصاب و روان صورت می گیرد. ارزیابی ها توسط متخصصان سلامت روان مانند روانپزشکان، روانشناسان، پرستاران روانپزشکی و مددکاران اجتماعی بالینی با استفاده از روش های مختلف از جمله آزمون های روان سنجی، مشاهده و پرسش انجام می شود.

دو روش اصلی درمان بیماری های اعصاب و روان، روان درمانی و روانپزشکی هستند. سایر درمان ها شامل تغییر سبک زندگی، مداخلات اجتماعی، حمایت همسالان و خودیاری است. تعداد کمی از موارد ممکن است نیاز به بازداشت یا درمان غیرارادی داشته باشند. اختلالات روانی جدی و شایع در چندین سال اخیر شامل موارد زیر می باشد.

  • افسردگی
  • اختلال دو قطبی
  • زوال عقل
  • روان گسیختگی
  • اختلالات رشدی
آمبولانس بیماران اعصاب و روان

چرا باید از آمبولانس بیماران اعصاب و روان برای انتقال بیماران روانی استفاده کنیم؟

برخی از بیماران مبتلا به اختلالات رفتاری و روانپزشکی با توجه به شرایطی که دارند، بیماری خود را قبول نمی کنند و به همین دلیل حاضر به همکاری با خانواده و پرستاران برای بهبودی بیماری خود نمی باشند. از این رو نیاز است تا آنها را به مراکز درمانی تخصصی منتقل نمود تا در کنار یک تیم درمانی تخصصی تحت درمان قرار بگیرند.

از آنجایی که بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند تا این بیماری را از سایر افراد جامعه پنهان کنند، معمولا بیماران خود را به صورت های نادرست مانند انتقال با وسیله شخصی یا با استفاده از دستبند انجام می دهند. البته این خانواده ها هم در این مورد حق دارند و نمی توان به آنها خرده گرفت. چرا که مردم جامعه نسبت به این نوع بیماری ها دید مناسبی نداشته و هنوز آنها را نپذیرفته اند.

نحوه ارتباط با بیمار و انتقال مناسب او به مراکز درمانی بسیار حائز اهمیت است و اگر این کار به درستی صورت نگیرد، عواقب جبران ناپذیری بر وضعیت فعلی بیمار و نوع ارتباط او با سایر بستگان خود خواهد داشت و مدت زمان مداوای بیمار را افزایش می دهد.

آمبولانس بیماران اعصاب و روان با داشتن تجهیزات و امکانات لازم، می تواند مراحل انتقال بیمار از منزل به مراکز درمانی و همچنین انتقال بیمار از یک بیمارستان به یک بیمارستان تخصصی دیگر را به طور اصولی فراهم کند. حرفه ای بودن کادر فوریت های پزشکی آمبولانس بیماران اعصاب و روان جهت متقاعد کردن بیمار در انتقال وی به مراکز درمانی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر گرفته شود.

آمبولانس بیماران اعصاب و روان

خدماتی که می توان در آمبولانس بیماران اعصاب و روان ارائه داد، چیست؟

آمبولانس بیماران اعصاب و روان به همراه یک پرستار بهداشت روان، همراه با یک پیراپزشک، به بیمارانی که نیاز به درمان های تخصصی سلامت روان دارند، پاسخ می دهد. این خدمات تضمین می‌کند که ما مراقبت‌ های برابری را برای بیمارانی که نیاز های سلامت جسمی و روانی دارند، ارائه می‌کنیم. این خدمات سفارشی برای گروه ‌های بیمار خاص هستند که ما فکر می‌کنیم می‌توانیم نوع متفاوتی از پاسخ‌ ها را به منظور برآورده کردن بهتر نیاز های فردی آنها ارائه دهیم.

برای پاسخگویی به چالش‌های افزایش تقاضا برای مراقبت‌ های فوری و اورژانسی روانی و بهبود نتایج برای این بیماران، ما نیاز به ارائه پاسخ ‌های تخصصی برای بیماران بیشتری داریم. از این رو می توانیم آنها را به مراکز درمانی تخصصی مورد نیاز خود انتقال دهیم.

این سرویس به طور مداوم هفت روز در هفته پاسخگوی نیاز های بیماران اعصاب و روان می باشد و خدمات تخصصی را ارائه می دهد. پرستار بهداشت روان قادر به ارائه مراقبت های تخصصی و پشتیبانی و پیمایش در زمان طی کردن مسیر تا رسیدن به مقصد، در 24 ساعت شبانه روز می باشد. همچنین جهت تسریع ارائه خدمات توسط پارس امداد مراکز مختلفی در سطح شهر نظیر آمبولانس خصوصی تهرانپارس، آمبولانس خصوصی شهریار، آمبولانس خصوصی ونک، آمبولانس خصوصی پردیس، آمبولانس خصوصی غرب تهران و … در نظر گرفته شده است.

امدادگران و پرسنل آمبولانس بیماران اعصاب و روان قادر به ارزیابی و درمان هر گونه نیاز سلامت جسمانی بیماران اعصاب و روان هستند. پرسنل و پرستاران بخش سلامت روان دارای مهارت ها و دانش لازم در مورد ارزیابی خطر، برنامه های مدیریتی در زمان بحران و ارائه وضعیت به پزشکان تایید شده و واحد های بهداشت روان هستند. مهارت ‌های تخصصی آنها می‌تواند انتقال غیرضروری به بیمارستان‌های حاد را در زمانی که بهترین مکان برای برآورده کردن نیاز های بیمار نیست، کاهش دهد.

آمبولانس بیماران اعصاب و روان

حمل و نقل افراد مبتلا به بیماری های اعصاب و روان چگونه انجام می شود؟

انتقال به موقع و ایمن بیماران اعصاب و روان بین مراکز بهداشتی و درمانی و یا از منزل به طور مستقیم، در بهبود بیمار و حصول نتیجه کمک شایانی می کند. وزارت بهداشت برای ارائه این خدمات سیاست ها و قوانینی تهیه کرده است.

این سیاست ‌ها چارچوبی را برای تدارکات کالا و خدمات فراهم می‌کنند که منعکس‌کننده اصول و ترتیبات بهترین عملکرد است. تهیه این خدمات یک قرارداد الزام آور قانونی بین وزارت بهداشت و پیمانکار است که خدمات حمل و نقل بیمار را توسط آمبولانس بیماران اعصاب و روان ارائه می دهد.

یکی دیگر از روش های متداول که برای یک بیماری روانی برای درمان پزشکی مراجعه می‌کنند این است که به دلیل نبود گزینه‌ های حمل و نقل پزشکی، توسط نیروی انتظامی با دستبند یا با وسیله نقلیه شخصی منتقل شوند که گزینه مناسبی برای انتقال بیماران نمی باشد.

سطح مناسب حمل و نقل یک بیمار سلامت رفتاری که نیاز به سطح مراقبت ویژه دارد، بسیار ضروری است و باید حتما با آمبولانس بیماران اعصاب و روان منتقل شود. در صورت لزوم، دستورالعمل ‌های مهار باید از همان استانداردی که در بیمارستان ‌ها انجام می‌شود پیروی کنند و نه با خشونت و زدن دستبند که این کار شرایط را برای بیمار دشوارتر می کند.

در شرایطی که خطر خشونت یا آشفتگی بیمار زیاد است، باید از شرکت های ارائه دهنده خدمات اورژانس پزشکی و آمبولانس خصوصی بیماران اعصاب و روان درخواست شود که یک پزشک متخصص آنها را در طول حمل و نقل همراهی کند. مدیریت وضعیت به این روش، امکان یک رویکرد مشترک برای ارائه پشتیبانی پزشکی کافی و تامین امنیت فیزیکی و ایمنی بیمار را فراهم می کند.

حمل و نقل ایمن مستلزم تطبیق نیاز های مراقبت بالینی بیمار با گزینه های حمل و نقل مناسب است و بر اساس ملاحظات ایمنی، پروتکل هایی ایجاد شده است. پروتکل حمل و نقل افراد مبتلا به بیماری روانی توصیه هایی را برای حمل و نقل افراد با کمترین محدودیت ممکن ارائه می دهد و همچنین اطلاعاتی در مورد گزینه های حمل و نقل ارائه می دهد. استفاده از آمبولانس بیماران اعصاب و روان، حمل و نقل بیمار غیر اورژانسی و کمک پلیس را پوشش می دهد.

 شش هدف زلر از مراقبت‌ های اورژانسی:

  1. علل و علائم پزشکی را در نظر بگیرید.
  2. به سرعت بحران ایجاد شده را به تثبیت برسانید.
  3. از اصرار و اجبار بپرهیزید.
  4. با کمترین محدودیت درمان کنید.
  5. یک اتحاد درمانی تشکیل دهید.
  6. برنامه ریزی مناسب و مراقبت های پس از آن را تدوین کنید.

لازم است که بیماران مبتلا به بیماری یا آسیب بالقوه تهدید کننده زندگی باید به نزدیک ترین و مناسب ترین بیمارستان برای پاسخ به نیاز های پزشکی بیمار منتقل شوند.

آمبولانس بیماران اعصاب و روان

چه زمانی باید آمبولانس بیماران اعصاب و روان درخواست کنیم؟

به طور معمول در زمان هایی که خدمات اورژانس روانپزشکی مورد نیاز است، از آمبولانس بیماران اعصاب و روان استفاده می شود. شرایط روانپزشکی مرتبط با اورژانس های روانپزشکی عبارتند از:

  • روان گسیختگی
  • اختلال دوقطبی (به ویژه مانیا دوقطبی)
  • افسردگی
  • حالت های اضطرابی
  • دلیریوم
  • زوال عقل
  • زمانی که فرد به خود یا دیگران آسیب رسانده است.
  • ممکن است فرد به خود یا دیگران آسیب برساند.
  • فرد قادر به مراقبت از خود نباشد.
  • فرد تماس گیرنده با بودن در کنار بیمار احساس ترس یا ناامنی می کند.
  • نیاز به اقدام یا مداخله فوری باشد یعنی اگر فرد بیمار ناپدید شده باشد، احتمال دارد به خود یا دیگران آسیب برساند، یا در حال تهدید، صحبت یا برنامه ریزی خاص برای خودکشی باشد.
  • مصرف بیش از حد مواد مخدر یا دارو
  • فرد همراه نمی تواند با مهارت ها و منابع موجود شرایط را حل کند.

قبل از حضور آمبولانس خصوصی چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم؟

افرادی که با یک بیماری روانی زندگی می کنند نیاز به مراقبت های ویژه روانپزشکی دارند. اگر فرد علائم اورژانس روانپزشکی مانند تحریک یا خشونت را نشان داد، با شرکت ارائه خدمات آمبولانس خصوصی بیماران اعصاب و روان تماس بگیرید. همچنین می توانید اقداماتی را برای آرام کردن او و کاهش تنش های موجود انجام دهید تا پرسنل آمبولانس بیماران اعصاب و روان به محل مورد نظر شما برسند.

چنانچه در بین اعضای خانواده شما به بیماری های اعصاب و روان دچار شده اند، بهتر است برای انتقال آنها به مراکز درمانی از آمبولانس خصوصی بیماران اعصاب و روان شرکت پارس امداد استفاده کنید. این آمبولانس ها تمام تجهیزات مورد نیاز برای انتقال بیماران اعصاب و روان را در اختیار داشته و با امنیت کافی و پرسنل مجرب بیماران شما را به مراکز درمانی مناسب منتقل می کنند.

آمبولانس خصوصی بیماران اعصاب و روان شرکت پارس امداد به منظور گسترش ارائه خدمات خود در تمام سطح شهر تهران و سایر استان ها، زمینه های همکاری با تمام مراکز درمانی و ارائه خدمات به بیماران اعصاب و روان را ایجاد نموده است و آماده همکاری با این مراکز درمانی می باشد.

نوشته‌های پیشین
دارو های احیا در آمبولانس خصوصی ( انواع + توضیح )
نوشته‌ی بعدی
آمبولانس خصوصی غرب تهران

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • بیمارم اکسیژن لازم داره، داخل آمبولانس خصوصی این شرایط هست؟

    پاسخ
    • اکسیژن یکی از ملزومات داخل آمبولانس می باشد ولی گاها همراه بیماران چون وابستگی زیاد بیمار خود به اکسیژن را می بینند تاکید می کنند ولی برای مسافتهای طولانی خارج شهر حتما باید شرح حال دقیق گرفته شود که بتوان مصرف اکسیژن را مدیریت و در صورت نیاز اکسیژن داخل آمبولانس اضافه کرد. دستگاههای اکسیژن ساز داخل آمبولانس کارایی ندارند زیرا اکثر بیماران نیاز به اکسیژن خالص با فشار بالا دارند و این قابلیت در دستگاه اکسیژن ساز نیست همه آمبولانسهای خصوصی مجموعه پارس امداد مجهز به ۴۰ لیتر اکسیژن می باشند که در شرایط حاد اکسیژن کمبود نباشد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست