آمبولانس خصوصی مرکز تهران

آمبولانس خصوصی مرکز تهران: در معماری اسلامی و الگوهای شهرسازی قدیمی ما ، ساختاری بدین ترتیب وجود داشت که مسجد و دارالخلافه به عنوان دو نقطه مهم و استراتژیک شهر مشخص شده و فاصله میان این دو بواسطه بازار به یکدیگر متصل می شد . با توجه به این ساختار سایر سازه های مسکونی نیز حول این محور ساخته شده و بدین ترتیب قطب های تجاری ، فرهنگی ، دینی و سیاسی در مجاورت هم به فعالیت می پرداختند.

حوزه فعالیت آمبولانس خصوصی مرکز تهران کجاست ؟

این شیوه که تقریباً مصداقی در همه شهرها دارد ، در زمان قاجار نیز بواسطه کاخ گلستان و شمس العماره ، بازار بزرگ پایتخت و مسجد شاه (که منظور فتحعلی شاه بوده و امروزه با نام مسجد امام خمینی از آن یاد می کنیم) در تهران به وجود آمده و خانه های مسکونی و محلات مختلف آن را که در لفافّه ای از دیوار و دروازه های اصلی شهر قرار داشتند به وجود آورده است.

با گذشت دهه ها از این شکل گیری، امروزه شاهد این هستیم که اگرچه از نظر جغرافیایی یا هندسی، بازار و خیابان های منتهی به آن دقیقاً نقطه ثقل شهر نبوده و با توجه به گسترش شهر در جهات مختلف به سمت شرق و جنوب سوق پیدا کرده است ، اما باز هم منظور از مرکز شهر محدوده ایست که از شرق به خیابان مصطفی خمینی، میدان بهارستان و سه راه سرچشمه، از غرب به میدان حر ، پاستور و خیابان کارگر ، از شمال به خیابان های آزادی و انقلاب اسلامی و از جنوب به خیابان مولوی منتهی می شود.

معضلات درمانی مناطق مرکزی تهران 

چنانچه حتی یک بار هم به داخل این چند ضلعی رفته باشید، تصدیق می کنید که ترافیک سنگین اتومبیل و موتور سیکلت، تجمع وصف ناپذیر عابرین پیاده، معابر قدیمی و تنگ (مانند خیابان لاله زار که عملاً یک خودرو قادر به عبور از عرض آن می باشد) و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در همین شرایط نابسامان تا چه حدی خودنمایی می کند .

تصور کنید در این اوضاع فردی دچار حمله قلبی شده، از یک بلندی سقوط کند، جسمی بر روی وی افتاده، تصادف کند  گرما زده شده یا مورد ضرب و شتم قرار گیرد.

در همه این موارد که حضور نیروهای امداد و پزشکان و همچنین رساندن هرچه سریعتر وی به مرکزی درمانی می تواند جانش را نجات دهد، تعلل در حرکت، دور بودن نیروهای کمکی از محل حادثه، عدم تسلط به منطقه یا وجود آمبولانسی غیر استاندارد تا چه میزان می تواند مایه دردسر، تشدید عارضه، وخامت اوضاع بیمار و حتی مرگ وی شود. در باقی نقاط پایتخت نیز مانند غرب تهران می توانید از خدمات پارس امداد در قالب آمبولانس خصوصی غرب تهران استفاده کنید.

آمبولانس خصوصی مرکز تهران پارس امداد

در همین راستا مجموعه پارس امداد با داشتن خدمات آمبولانس خصوصی مرکز تهران قادر است تا در اسرع وقت خود را به محل حادثه رسانده و بدین ترتیب از زمان طلایی احیاء یا ابقای بیمار استفاده نماید.
از سویی دیگر آمبولانس خصوصی مرکز تهران واسطه ای است که با کمک آن می توان بیماران را میان دو مرکز درمانی انتقال داد.

به عنوان مثال می دانیم که بیمارستان امیر اعلم واقع در سعدی شمالی به عنوان مهمترین مرکز درمانی گوش، حلق و بینی تهران و حتی ایران مطرح است.

حال چنانچه کودکی شئ ریزی به درون گوش خود فرو کرده و یا خونریزی بینی فردی بند نیاید، مراجعه به این مرکز اجتناب ناپذیر خواهد شد. این در حالیست که بواسطه ترافیک سهمگین این ناحیه و خیابان های مجاور آن، استفاده از آمبولانس خصوصی  نیز ضرورت می یابد.

بدیهیست که اورژانس تهران امکان سرویس دهی به این فرد برای یک جابجایی غیر ضروری را ندارد؛ به همین دلیل استفاده از آمبولانس خصوصی مرکز تهران می تواند با حفظ سلامت این فرد، انتقال وی را نیز به سادگی میسّر کند.

مزایای استفاده از آمبولانس خصوصی مرکز تهران

در انتها می توان گفت که آمبولانس های خصوصی به دلیل اینکه امکان اجازه کردن و رزرو را دارند، می توانند حکم بیمارستان سیّار و مَرکب آماده در محل را نیز داشته و چنانچه رویداد نا خوشایندی به وقوع پیوست به سرعت به درمان آن مبادرت ورزند.

به عنوان مثال برپایی هیئت های مستمر در میدان ارگ، توری ویژه از موزه های همین محدوده، فروش فوق العاده کسبه در شب عید و یا راهپیمایی های سالانه دینی – ملّی که جملگی پذیرای عده زیادی از هموطنانمان هستند ممکن است با مشکلاتی برای یکی از حضّار همراه شود، لذا حضور آمبولانس خصوصی مرکز تهران می تواند در چنین شرایطی مفید بوده و مشکلات بالقوه ای را در نطفه خفه کند.

نوشته‌های پیشین
آمبولانس خصوصی شمال تهران
نوشته‌ی بعدی
آمبولانس خصوصی ونک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست